غلامحسین مظاهری شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه تعهد شهرستان مهر برای کشت کلزا ۱۵ درصد نسبت به سطح زیر کشت گندم است، یک هزار و ۸۰ هکتار تعهد کشت کلزا برای شهرستان مهر در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر استقبال مناسبی از کشت کلزا در شهرستان مهر صورت گرفته است بنابراین با توجه به پیشینه سال گذشته کشت کلزا ‌پیش بینی می‌شود بیش از تعهد در نظر گرفته شده کشت کلزا برای شهرستان، این محصول کشت شود

بران اساس این مسئول معتقد است: انتظار می رود بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع شهرستان مهر به کشت کلزا اختصاص یابد که می بایست از هم اکنون برای تهیه بذر اصلاح شده و همچنین کودهای پایه اقدامات لازم صورت گیرد.
مظاهری گفت: در سال آتی با توجه به تجربیات به دست آمده در چند سال اخیر، می بایست دو مطلب رعایت شود، نخست: کاهش میزان بذر مصرفی در هکتار و در مرحله دوم افزایش تولید در واحد سطح.

وی بیان کرد: با توجه به عوامل موثر مانند تهیه بستر بذر، عملیات های به زراعی، مبارزه با علف های هرز و همچنین تغییر روش های آبیاری از کشاورزان می خواهیم زمین های مستعد و مناسب خود را به کشت کلزا اختصاص دهند و از کشت کلزا به جای کلزای سال قبل پرهیز کنند.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.