یک مشاور خانواده با تصریح بر این نکته که روابط باز اجتماعی موجب شده تا سن ازدواج بالا رود، اظهار کرد: امروز بسیاری از افراد در جامعه به ویژه طبقه متوسط رو به بالا، ازدواج در سن بالا را نوعی مسئله فرهنگی و رشد یافتگی تلقی می‌کنند .

حمیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه فارس، معتقد است مسئله فوق در قشر تحصیلکرده و متوسط به بالای جامعه بیشتر مشاهده می‌شود و  افزود: در قشر متوسط رو به پایین همچنان نگاه سنتی بر خانواده حاکم است اما در متوسط به بالای جامعه خود خانواده‌ها هم به این نوع تفکر فرزندان خود دامن می‌زنند .

وی همچنین یکی از مهمترین عوامل افزایش سن ازدواج در جامعه را مسائل اقتصادی ناشی از پدیده گرانی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مهم شاهد افزایش سطح توقعات و انتظارات نسبت به زندگی مشترک و روابط باز اجتماعی هستیم .

این مشاور و کارشناس خانواده افزود: از جمله پدیده‌های روابط باز اجتماعی می‌توان به هم خانگی، ازدواج سفید و روابط دوستی اشاره کرد که این مسائل موجب می‌شود تا در تن دادن جوانان به ازدواج، تاخیر ایجاد شود .

شعبانی تمایل شدید جوانان به ویژه دختران به ادامه تحصیل را از دیگر مواردی عنوان کرد که موجب شده تا سن دوران تحصیل به سن کف ازدواج اضافه شود.

وی یادآور شد: به عنوان مثال اگر در گذشته 20 سالگی را سن کف ازدواج اعلام می‌کردند اما امروز 4 تا 6 سال به این سن اضافه می‌شود تا یک فرد کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را هم بگیرد، لذا افراد تمایل دارند پس از تکمیل تحصیلات دانشگاهی به مقوله ازدواج بپردازند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.