استاندار فارس گفت: جامعه‌ای که با تلاش و با نشاط است کمتر انحراف پیدا کرده و دچار آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می شود .

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه یکی از مولفه های اساسی که در خصوص آسیب های اجتماعی باید به صورت عمیق مطالعه شود، علت های گرایش به انحرافات و آسیب ها است، گفت: باید با مطالعات علمی و پژوهشی، میزان همبستگی میان عدم وجود نشاط و شادی در جامعه و میزان وقوع ناهنجاری ها مشخص شود .

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که جامعه تک بعدی نیست و نمی توان برای گسترش نشاط اجتماعی از یک عامل استفاده کرد و سایر زمینه ها را در نظر نگرفت، ادامه داد: افراد مختلف به حوزه های مختلفی مانند ورزش، هنر و سایر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی علاقه مند هستند و باید با در نظر گرفتن آسیب ها، شرایط بهره گیری مردم از زمینه های مختلف فرهنگی و هنری را فراهم کنیم .

وی با بیان این که باید گروه های هدف را شناسایی کرده و میزان گرایش و تمایل آن ها به زمینه های مختلف فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را مطالعه کنیم، افزود: برای کم کردن گرایش افراد به ناهنجاری های اجتماعی باید اولویت ها را بر اساس میزان استقبال مردم و شدت اثرگذاری هر کدام از فعالیت های اجتماعی را مشخص کرده و بر اساس مصلحت جامعه سیاست گذاری کنیم .

استاندار فارس خواستار ارزیابی و گزارش دهی دقیق از فعالیت های انجام شده با عنوان اوقات فراغت توسط دستگاه های مختلف شد و گفت: کمیته ارزیابی باید در مجموعه شورای مبارزه با موادمخدر استان شکل گرفته و میزان اثربخشی و موفقیت فعالیت های مختلف را بررسی و به مدیران استان گزارش دهد .

رحیمی با تاکید بر این که دستگاه ها و نهادهای مختلف باید در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم، امکانات پراکنده خود را تبادل کرده و کمبودها را جبران کنند، گفت: هماهنگی میان دستگاه ها موجب می شود امکانات تفریحی، هنری، ورزشی و ...بسیار بیشتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد و به نیاز مردم به شکل مناسب تری پاسخ دهیم .

نماینده عالی دولت در استان فارس بهره گیری شهرداری شیراز از باغات تملک شده به منظور افزایش میزان فضای سبز شهروندان و توجه خاص به آشنایی مردم با خرده فرهنگ های اقوام در جای جای استان فارس را از جمله زمینه های جذاب و موثر در جذب اقشار مختلف مردم در اوقات فراغت دانست و خواستار برنامه ریزی دستگاه های مسئول در این زمینه ها شد .

در این جلسه دستگاه ها به بیان گزارشی از عملکرد خود در زمینه غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و پیشگیری از گرایش به آسیب های اجتماعی پرداختند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.