معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از گشایش نماد اوراق مشارکت شهرداری شیراز در بورس تهران خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از شهرداری شیراز، محمدهادی هاشمپور با یادآوری اینکه شیراز نخستین کلانشهر ایران محسوب می‌شود که اوراق مشارکت آن در بورس تهران گشایش نماد شده است، افزود: با هدف انجام معاملات ثانویه، نماد معاملاتی اوراق مشارکت این شهرداری از چندی پیش در بورس اوراق بهادار تهران گشوده شد.

معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه این اوراق از طریق شعب بانک شهر مورد پذیره نویسی قرار گرفته است، افزود: اوراق مشارکت شهرداری شیراز با توجه به احراز شرایط پذیرش در فهرست بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران با نماد معاملاتی «مشیر 112» درج شده و به مبلغ 6 هزار میلیارد ریال قابل خرید و فروش است .

هاشمپور هدف از عرضه این اوراق را تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل خط یک و احداث خط دو قطار شهری شیراز عنوان و اضافه کرد: در قانون بودجه سال 97 دولت، انتشار 80هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پیش بینی شده بود.در این راستا شهرداری شیراز نسبت به انتشار 6 هزار میلیارد ریال اوراق اقدام کرده است.

بنا به گفته معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، مدت مشارکت این اوراق 4 ساله و مقاطع پرداخت سود علی الحساب آن هر سه ماه یک بار در نظر گرفته شده، ضمن اینکه باز پرداخت اصل و سود این اوراق از سوی بانک شهر ضمانت شده است .

هاشمپور افزود: این اوراق معاف از مالیات، قابل معامله در بورس و همچنین نزد سیستم بانکی کشور از مزیت وثیقه گذاری برخوردار است و دارندگان این اوراق می توانند بصورت آنلاین یا از طریق مراجعه به کارگزاری های بورس نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.