رئیس اتحادیه صنف الکتریک شیراز اعلام کرد که طی 2 ماه گذشته شاهد کاهش حدود 30 درصدی در قیمت برخی اقلام الکتریکی بوده ایم.

مجید استدلال در حاشیه همایش سالانه صنف الکتریک شیراز در گفت و گو با ایسنا منطقه فارس، با اشاره به افزایش ١٠٠ درصدی برخی اقلام الکتریکی از جمله سیم و کابل، خاطرنشان کرد: طی یکی دو ماه گذشته شاهد کاهش ٢٠ تا ٣٠ درصدی روند افزایشی این مهم هستیم . .

وی با اشاره به قدمت حدود ٥٠ ساله اتحادیه صنف الکتریک شیراز، افزود: هم‌اینک اتحادیه ٧٠٠ عضو رسمی دارد که همه آنها دارای پروانه کسب هستند و صدور پروانه و عضویت١٥٠ نفر دیگر نیز در دست اقدام است .

استدلال ساماندهی کل صنف و ایجاد ارتباط بین اعضا و مجموعه‌های اداری زیرربط را از مهمترین رویکردهای این اتحادیه برشمرد و گفت: اتحادیه به مثابه وکیل از حقوق اعضا دفاع می‌کند .

رئیس اتحادیه صنف الکتریک شیراز با بیان اینکه صنف ما ١٤ رسته دارد و خدمات توزیعی در هر یک از رسته‌ها، ارائه می‌شود، عنوان کرد: در سال ٩٧ موفق به صدور ١٥٠ پروانه کسب برای فعالیت اعضا با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس شدیم .

استدلال گفت: اتحادیه متبوع مسکن و شهرسازی استان و دیکر نهادی مرتبط در ارتباط است و بنا داریم که ضمن حل مسائل حاشیه‌ای برق کاران، از حضور افراد متفرقه جهت حضور در امورات برق ساختمان‌ها جلوگیری شود.هیئت مدیره این اتحادیه در تلاش است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی، افراد برق کار، کارت صلاحیت و کد بگیرند .

روح‌الله پیروی راد، معاون اول اتحادیه صنف الکتریک شیراز نیز با بیان اینکه طبق قانون موظف به تشکیل پنج کمیسیون شده‌ایم، گفت: کمیسیون شکایات و بازرسی از جمله این کمیسیون‌هاست و بازرسین ما به صورت محسوس و نامحسوس در بازار حضور پیدا می‌کنند و ضمن رصد و کنترل قیمت‌ها، در صورت بروز تخلف، اقدام به تذکر لسانی، کتبی و نهایتا دعوت به اتحادیه می‌کنند .

وی با بیان اینکه در کمتر از ٥ درصداز بازرسی‌ها به موارد تخلف از سوی واحدهای صنفی می‌رسیم، افزود: اگر شهروندان با خرید از واحدهای صنفی ما در سطح شهر، با مواردی از قبیل گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، کالای تقلبی و انجام نشدن تعهدات مواجه شدند، می‌توانند با گزارش به اتحادیه، پیگیر رفع این مشکلات شوند .

معاون اول اتحادیه صنف الکتریک شیراز یادآور شد: قانونگذار پیش‌بینی کرده که در صورت محرز شدن تخلفات، پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی جهت سیر مراحل قانونی تخلف، ارجاع داده شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.