رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه توقع و انتظارات مردم از دستگاه قضایی در دوران جدید ریاست‌قوه قضائیه بیش از گذشته است،گفت: برای رسیدن به اهداف مهم دستگاه قضایی قضات، عوامل و زیرمجموعه دادگستری در اجرای‌فرمایشات رئیس قوه بویژه برخورد و مقابله با فساد اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در آیین تکریم و معارفه سرپرست محاکم کیفری دو شیراز قضات و کارکنان دادگستری استان فارس را افراد صالح و بدنه دستگاه قضایی را سالم دانست و تأکید کرد: قضات و کارکنان دادگستری استان افرادی مؤمن، انقلابی و سالم هستند منتها با معدود افرادی که می‌خواهند با تخلفات خود آبروی دستگاه قضایی را ببرند بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قاطع  خواهد شد.

وی در این مراسم از تشدید نظارت ها خبر داد و تأکید کرد: در همه قسمت ها چه دادگاه و چه دادسرا نظارت از سوی مسئولان و سرپرست مجتمع های قضایی بیشتر شود چرا که باید از نیروهای مؤمن و انقلابی، به شدت پاکدست و خوش اخلاق که ارباب رجوع را مورد تکریم و احترام قرار می دهند، استفاده شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان این که همه احتیاج به نصیحت داریم، گفت: بشر نیازمند نصیحت است بنابر این سرپرستان مجتمع های قضایی شیراز در مناسبت های مختلف از ظرفیت علما و روحانیون جهت ارائه نصایح اخلاقی بهره لازم را ببرند. چرا شخصی که می خواهد کار قضایی انجام دهد نباید از اخلاقیات دور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در آیین تودیع و معارفه سرپرست محاکم کیفری دو شیراز آمار بالای رسیدگی در محاکم کیفری دو شیراز در ماه گذشته را نشان از توان بالا و تلاش همکاران قضایی و اداری این محاکم دانست و گفت: موضوع آمار و رسیدگی به پرونده های قضایی بسیار حائز اهمیت است و توصیه می‌کنم  قضات در رسیدگی به پرونده ها ضمن تسریع در زمان رسیدگی و دقت بالا در صدور رأی نگاه ناظر خداوند متعال را مد نظر قرار دهند و بدون دخالت فرد و یا افرادی در کمال آرامش؛ همیشه خدا و قانون را مافوق خود بدانند.

وی در ادامه به برخی از اقدامات و فعالیت های قاضی فرهادی پور سرپرست سابق محاکم کیفری دو شیراز و  حساسیت وی در رسیدگی به پرونده های مهمی اشاره کرد و گفت: پرونده هایی که از حساسیت زیادی برخوردارند جدی گرفته شود و در صدور رأی برای مجرمین این پرونده ها به هیچ عنوان ملاحظه ای صورت نگیرد .

وی در ادامه تکریم و احترام ارباب رجوع را مورد تأکید قرارداد و گفت: مردم را احترام کنید و درب اتاق‌هایتان به روی مردم باز بگذارید و خود را خدمتگزار مردم بدانیم و از تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه است که در رسیدگی به حال ضعفا ، محرومان و افرادی که مورد ظلمی واقع شده اند فروگزار نباشیم و حرف و درد دل مردم را بشنویم.

رئیس کل دادگستری فارس از نگه داشتن حرمت همکاران گفت و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند" قضات را عزیز بشمارید"و در دستور اسلام و فرمان امیرالمؤمنین به مالک اشتر هم آمده که قضات را تکریم کنیم و هم بر آن چشم های ناظری برای نظارت و رصد قرار بدهید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که همه اقدامات و فعالیت های دادگستری در اجرای احکام نمود پیدا می کند تصریح کرد: اجرای احکام بسیار مهم و حیاتی است  و شایسته است امکانات لازم  فیزیکی و نیروی انسانی مناسب برای اجرای احکام کیفری و اجرای احکام حقوقی قرار دهیم.

 وی در پایان بر تغییر و تحول در نظام قضایی تأکید کرد و گفت: قضات و کارکنان با ایده های جدید،توان و خلاقیت خود موجبات رشد و شکوفایی هر چه بهتر دستگاه قضایی را فراهم کنند.

پیش از این نیز قاضی علی فرهادی پور سرپرست سابق محاکم کیفری 2 شیراز به ارائه عملکرد خود در دوران خدمت در این حوزه پرداخت و افزود: همه تلاش های خود و مجموعه را معطوف برخورد مناسب و احقاق حق مردم  و اجرای عدالت کردیم .

در پایان قاضی محمد مهدی محمودی به بیان اولیت های کاری خود در دوران جدید مدیریت در دستگاه قضایی و چگونگی ایجاد تحول در مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و افزود: با همدلی و تلاش بیشتر سعی خواهیم کرد با همکاری قضات و کارکنان شاغل در این حوزه ضمن کاهش اطاله دادرسی دقت در رسیدگی ها را افزایش و زمینه ارتقاء بیشتر جایگاه محاکم کیفری 2 شیراز را فراهم نمایئم.

گفتنی است در انتهای این مراسم قاضی محمد مهدی محمودی به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگاه های عمومی وانقلاب شیراز و سرپرست دادگاه های کیفری 2 شیراز معرفی و از تلاش های قاضی علی فرهادی پور تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.