استاندار فارس تولیدکنندگان و صنعتگران را جهادگران‌ خط مقدم جبهه اقتصاد دانست و افزود: در دنیای اقتصاد امروز باید جایگاه خود را در سیستم کلان جهانی تعریف کنیم و به این موضوع توجه داشته باشیم که به‌عنوان یک زیر مجموعه از این سیستم‌ کلان اثر پذیری داشته و بر آن‌ اثر می‌گذاریم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در مراسم‌ تجلیل از صنعتگران نمونه استان با بیان‌ اینکه در اقتصاد امروز با مباحث جدیدی همچون کارآفرینی، نوآوری، اشتغال‌زایی و معیشت رو به رو هستیم، یادآور شد: سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده که مستلزم جذب و جلب سرمایه گذار، تولید و نهایتاً اشتغال و رفتن به سمت و سوی معیشت متعادل شهروندان است که همه اینها در عرصه فعالیت شما صنعتگران و تولید کنندگان وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اثرگذاری خلاقیت و تفکر در اقتصاد، شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را جایگاه مناسبی برای پرورش این خلاقیت ها برشمرد و افزود : در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها ۷ شرکت دانش بنیان در استان وجود داشت که هم اکنون به بیش از ۱۵۰ شرکت رسیده است.

 رحیمی شرکت های دانش بنیان را موتور محرکه ای برای توسعه آینده استان در زمینه های مختلف از جمله استارتاپ ها، علوم‌پزشکی، مباحث سلول های بنیادین ، پتروشیمی، نفت و گاز دانست.

وی با تاکید بر اینکه ترجیح منافع مردم همواره در اولویت دولت تدبیر و امید بوده،عنوان کرد: به رغم‌تنگناهای موجود و فشارهای اقتصادی که به کشور تحمیل شده دولت ریل گذاری و بسترسازی مناسبی در بخش های مختلف داشته و بنیان ها و ساختارهای اقتصادی را فعال نگه داشته است.

استاندار فارس بیان کرد: با وجود مسائل و مشکلات فراوان،  خوشبختانه با همدلی و هم افزایی که هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در کشور دارند از بسیاری مشکلات گره گشایی شده است.

وی افزود: در استان فارس فعالیت‌های رونق تولید و توسعه اقتصادی  به رغم تنگناهای موجود در حال انجام است که به عنوان نمونه در شهرستان های  جنوبی لامرد و مهر  اقدامات مثبتی از جمله راه اندازی کارخانه آلومنیوم با اعتباری بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

دکتر رحیمی در ادامه یادآور شد: راه اندازی کارخانه اتان با سرمایه‌گذاری 8 هزار میلیارد تومان، کارخانه تولید بنزین و نفت سفید و گازوئیل با 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از دیگر فعالیت‌های زیرساختی توسعه اقتصادی در استان فارس است.

استاندار فارس با اشاره اینکه  نرخ بیکاری در سال 91 حدود 16.5 درصد بوده از کاهش چشمگیر این نرخ طی سال های گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری این رقم به 7 درصد کاهش‌یافته که نشان از همدلی میان دولت و بخش خصوص و صنعتگران و سرمایه‌گذاران است.

دکتر رحیمی همچنین به راه‌اندازی ستاد گلخانه به‌صورت ویژه در استان اشاره کرد و افزود: در این راستا تاکنون 500 هکتار گلخانه در این استان موجود است که این رقم  در سال جاری 50 هکتار اضافه‌شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه طرح های رونق تولید و اشتغال پایدار روستایی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد:  سهم استان از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷، ۹۷۱ میلیارد تومان بوده که در بخش صنعت فرصت خوبی برای بهره‌مندی متقاضیان این بخش است با تلفیق منابع مستقیم بانکی، منابع صندوق توسعه ملی و سه درصد یارانه بودجه عمومی.

وی ادامه داد: در مجموع سود کارمزد تسهیلات در مناطق محروم ۱۲ درصد و در مناطق برخوردار ۱۴ درصد است.  سهم استان از منابع و اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ در بخش کشاورزی ۷۷۵ میلیارد تومان و سود کارمزد این تسهیلات برای طرح‌های گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار و گیاهان دارویی در مناطق محروم حدود ۷ درصد در مناطق برخوردار ۱۰ درصد و برای سایر طرح‌ها در بخش کشاورزی در مناطق محروم ۱۲ درصد و در مناطق برخوردار ۱۵ درصد است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.