استاندار فارس در دومین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان فارس عنوان کرد: عملیاتی شدن این شعر نیازمند برنامه ای است که منجر به جذب سرمایه گذار و در نهایت منجر به ایجاد کارگاه ها، بنگاه ها و کارخانه های تولیدی و اقتصادی شده و تولید و اشتغال و ارزش افزوده را رقم بزند.

عنایت الله رحیمی با تاکید بر اینکه تحقق شعار رونق تولید به عنوان تکلیف اداری و همچنین تکلیفی که ولی فقیه بر عهده مسئولان گذاشته است باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه  تدوین برنامه در راستای عملیاتی کردن رونق تولید امری ضروری و اجتناب نا پذیر است ، خاطرنشان کرد: برنامه های تدوین شده توسط هر یک از دستگاه ها باید در کارگروه اشتغال مورد بررسی قرار گرفته و پس از رفع نواقص احتمالی عملیاتی شود.

 رئیس کارگروه اشتغال استان فارس با اشاره به اینکه دولت به صورت مستقیم به ایجاد اشتغال نمی پردازد، تصریح کرد: دستگاه های دولتی با بستر سازی و ایجاد تسهیلات زمینه جذب سرمایه گذار و به تبع آن ایجاد اشتغال را فراهم می کنند.

استاندار فارس با اشاره به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به سال گذشته و کسب رتبه دوم استان فارس در این زمینه ، یادآور شد: بی تردید اقدامات دولت چه در بخش ایجاد تسهیلات و بستر سازی و چه در بخش فعالیت های اجرایی دستگاه ها در کاهش نرخ بیکاری استان موثر بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان فارس از 8.9 در بهار 97 به 7درصد در بهار 98 رسیده است، افزود: این میزان از کاهش نیازمند ایجاد 90 هزار شغل است.

رئیس کارگروه اشتغال استان فارس با تاکید بر اهمیت توجه به جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، اظهار کرد: طرح های ارائه شده در این زمینه باید از وجاهت کافی برخوردار باشد تا سرمایه گذار  بتواند با برگشت سرمایه و تولید مناسب تسهیلات بانکی را تسویه کند.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید طرح های ارائه شده را از ابتدای ارائه طرح تا پایان مراحل راه اندازی و اجرا رصد کنند، عنوان کرد: اخذ این تسهیلات نباید منجر به ایجاد بیکاران بدهکار شود.

رحیمی از دستگاه های حمایت همچون بهزستی ، کمیته امداد و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز خواست مراحل اجرایی شدن طرح های اشتغال زایی از زمان دریافت تسهیلات تا زمان حصول نتیجه و ایجاد اشتغال را با دقت نظارت کنند.

استاندار فارس همچنین بر لزوم توجه به زمینه های مختلف اشتغال تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال با رایزنی هایی که در کشور قطر انجام داده ایم زمینه ایجاد اشتغال در این کشور فراهم شده و به زودی فهرستی از اسامی شرکت ها و پیمانکاران دارای صلاحیت برای این همکاری ارائه خواهد شد.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در جهت اشتغال زایی انجام شده است، افزود: در سال 97و 98 اشتغال فراگیر و روستایی ۵۵۰ میلیارد تومان، طرح رونق تولید از طریق سامانه  بهین یاب و با پرداخت مستقیم سیستم بانکی 1500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده همچنین حدود  ۴۵۲۶ کارگاه تسهیلات اشتغال روستایی، فراگیر و حمایتی دریافت کرده اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.