روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد که یکی از اساتید تمام وقت این دانشگاه در پروژه تالیف یک کتاب مرجع بین‌المللی مشارکت داشته است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شیراز، دکتر علی سلطانی، استاد تمام دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز به همراه تعدادی از پژوهشگران بین‌المللی یک کتاب انگلیسی زبان در زمینه شهر هوشمند تالیف و منتشر کردند.

این کتاب با عنوان - Computational Urban Planning and Management for Smart Cities – "مدیریت و برنامه ریزی محاسباتی برای شهرهای هوشمند" توسط انتشارات بین‌المللی اشپرینگر هلند منتشر شده است .

کتاب یاد شده 482 صفحه و دربرگیرنده 26 فصل است و برای طیف گسترده ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران شهرسازی، برنامه ریزی و مدیریت شهری، مهندسی حمل و نقل، ریاضیات کاربردی، علوم رایانه و علوم جغرافیا و مدیریت بحران قابلیت استفاده دارد.

براساس این گزارش، سلطانی؛ استاد دانشگاه شیراز، در تالیف سه فصل از این کتاب با نویسندگانی از کشورهای استرالیا، سوئد، مجارستان، ویتنام و ایران مشارکت داشته است.

این فصل‌ها در رابطه با موضوعات مختلف شهرهوشمند شامل استفاده از کلان داده‌ها در تحلیل سفرهای دوچرخه درون شهری، توسعه مدل پیش بینی تغییر وسیله سفر برای سفرهای منظم کاری و همچنین بهینه سازی هوشمند مسیرها و نقاط پناهگاهی در هنگام وقوع بحران است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.