استاندار فارس با بیان اینکه احیای نماز جمعه از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است، بر لزوم تشریح کارآمدی تمام ارکان نظام اسلامی در این تریبون مهم، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی شنبه 21 تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: سنگ بنای نماز جمعه بر اهدافی همچون تبلیغ دین، گسترش شعائر اسلامی، ایجاد همبستگی بین آحاد جامعه اسلامی و پیوند دهنده مردم و حاکمیت گذاشته شده است .

استاندار فارس با تاکید بر اینکه  نماز جمعه متعلق به نظام اسلامی و همه مردم است، افزود:  توجه به همه اندیشه های موجود در چارچوب نظام جمهوری اسلامی موجب رونق بیشتر نماز جمعه خواهد شد و لازم است ائمه جمعه در همین چارچوب شرایط کشور را رصد کرده و توصیه های لازم را برای انسجام جامعه ارائه کنند .

وی با تاکید بر اینکه  همه دستگاه‌های اجرایی باید همراه و مدد کار ائمه جمعه و کمک کننده آنها در انجام این وظیفه مهم و خطیر باشند، خاطرنشان کرد: خدمات متعدد و ارزشمندی که در چهل سال گذشته از سوی نظام برای مردم انجام شده باید در تریبون نماز جمعه تشریح شود .

رحیمی ادامه داد: بی ترید تا دستیابی به اهدافی که بنیانگزار کبیر انقلاب اسلام، حضرت امام‌خمینی(ره) ترسیم کرده اند فاصله داریم که باید با امیدواری و انگیزه و تلاش در راه تحقق آن کوشا باشیم .

وی با تاکید بر اهمیت تشریح کارآمدی نظام جمهوری اسلام در تریبون‌های مختلف به ویژه نماز جمعه، گفت: نظام جمهوری اسلامی متشکل از سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف است؛ بنابراین پرداختن به کارآمدی نظام، عملکرد همه این بخش‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

استاندار فارس، شورای فرهنگ عمومی را  از شوراهای مهم و تعیین کننده دانست و خاطرنشان کرد:  مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شخصا در این جلسات حضور یابند .

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مباحثی که باید در سطح استان و شهرستان ها اجرایی شود در این شورا تعیین می‌شود، گفت: مدیران دستگاه‌ها مکلف به حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی و پیشبرد تصمیمات این شورا به سمت عملیاتی شدن هستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به شرایط کنونی کشور توجه به مقدورات و محدودیت های موجود را امری ضروری عنوان و اضافه کرد: ائمه جمعه می‌توانند مردم را از این مقدورات آگاه کرده و مطالبات آنها را به سمت واقعیت های موجود هدایت کنند .

رحیمی با بیان اینکه فعالیت گسترده نهاد نماز جمعه گسترش فرهنگ اسلامی را در پی داشته و نمود عینی و ذهنی آن باید در جامعه قابل رویت و تحلیل باشد، گفت:  باید با آسیب شناسی مشکلات و کاستی های احتمالی راه دستیابی به اهداف مطلوب را هموار کنیم .

وی همچنین استقبال مردم شیراز از نماز جمعه را  به دلیل اعتقاد به این فریضه و وجود گرانقدر حضرت آیت الله دژکام به عنوان فردی آگاه، عادل، مطلع، خیر خواه و اخلاق مدار دانست .

  استاندار فارس کم‌آبی، تلفات جاده‌ای و ... را از مشکلات فارس برشمرد و با بیان اینکه خدمات ارزنده‌ای در دستور کار مسئولان و دستگاه‌های اجرایی این استان قرار دارد، از برگزاری یک گردهمایی با حضور ائمه جمعه خبرداد.

رحیمی گفت: در این گردهمایی دستگاه‌های اجرایی استان به تشریح  محدودیت ها و مقدورات استان در حوزه‌های مختلف و همچنین برنامه‌هایی که در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم تدوین شده است می پردازند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.