نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز تاکید کرد که این کلانشهر باید برای باید مهاجرت معتادان متجاهر از اقصی نقاط کشور ناامن شود .

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، ابراهیم صبوری با اشاره به افزایش روزافزون حضور معتادان از سایر نقاط کشور در شیراز، افزود: تاکنون هیچ اقدام عملیاتی در راستای جلوگیری از این مهاجرت و ساماندهی معتادان متجاهر انجام نشده و تنها برای ساماندهی این معتادان برنامه‌ریزی‌های مقطعی وجود دارد که نتوانسته این معضل را رفع کند؛ نبود هماهنگی دستگاه‌های مختلف مشکل اصلی در این راه است .

وی با بیان اینکه عامه‌ی مردم بر این باورند که شهرداری به تنهایی متولی این امر است، خاطرنشان کرد: بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان متولی اصلی این مساله با توجه به اینکه در قانون وظایف مشخصی دارند برای تحقق این امر مشارکت داشته باشند؛ عدم هماهنگی این دستگاهها با شهرداری کار ساماندهی را با بن‌بست روبرو کرده است .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از عملکرد مدیران در دریافت بودجه‌های ملی و دولتی برای تحقق این مهم تصریح کرد: در همه شهرهای ایران، مدیران به دنبال دریافت بودجه بیشتر و اختصاص سهم بیشتر بودجه‌های ملی و دولتی برای شهرشان هستند، این درحالیست که در فارس و شیراز مدیران برای اینکه جایگاه‌شان دچار تزلزل نشود به دنبال تخصیص بودجه شهر برای فعالیت‌های خود هستند .

صبوری از آمادگی شورا برای مشارکت حداکثری در امر ساماندهی معتادان متجاهر خبر داد و افزود: باید برای زدودن شهر از نازیبایی‌ها همه در کنار هم گام برداریم .

وی معتقد است باید با ارائه‌ی طرح کارشناسی و نظارتی، شیراز را برای مهاجرت معتادان متجاهر از شهرهای دیگر ناامن کنیم .

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز گفت: مقرر شد معاونت خدمات شهری شهرداری، امار و اطلاعات جامعی از وضعیت معتادان متجاهر و نقش دیگر نهادها در راستای ساماندهی معتادان به کمیسیون ارائه کند .

صبوری یادآور شد: همچنین مقرر شده است میزان بودجه مورد احتیاج سالانه شهرداری و شورا که بتواند در کنار بودجه‌های دولتی این مشکل را ساماندهی کند هر چه سریعتر مشخص شود تا پیش‌بینی لازم در این مورد انجام شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.