رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شیراز با اشاره به تنظیم شیوه‌نامه اعزام‌های اراسموس پلاس، گفت: امکان بهره‌مندی اساتید و دانشجویان این دانشگاه از بورس اتحادیه اروپا یا همان اراسموس پلاس فراهم شده است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، دکتر محمدصابر خاقانی‌نژاد، گفت: اراسموس پلاس، برنامه‌ای آموزشی- پژوهشی تحت حمایت اتحادیه اروپا است که براساس آن دانشگاه‌های اروپایی از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان امور بین‌الملل دانشگاه های طرف قرارداد خارج از اتحادیه اروپا، میزبانی می‌کنند .

خاقانی‌نژاد ادامه داد: هزینه‌های این برنامه از طرف اتحادیه اروپا تامین و به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود و پس از ورود به دانشگاه مقصد، این هزینه در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد .

به گفته ی رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه شیراز، مدت این برنامه برای اعضای هیأت علمی و عوامل اجرایی امور بین الملل یک هفته و برای دانشجویان یک نیمسال تحصیلی است .

او ادامه داد: شرایط افراد متقاضی استفاده از این بورسیه در شورای توسعه بین الملل دانشگاه شیراز به تصویب رسیده و به دانشکدهای مختلف ابلاغ شده است .

خاقانی‌نژاد گفت: اعزام اعضای هیأت علمی در راستای برنامه پژوهشی جهت‌دار آنها انجام خواهد شد و اولویت با استادیاران، دانشیاران و اعضای هیأت علمی با سابقه کم تر از 15 سال است .

وی، سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان را از اهداف راه اندازی اراسموس پلاس برشمرد و گفت: برای اعزام دانشجویان دانشگاه شیراز نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در اولویت قرار دارند .

رئیس مرکزهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه شیراز با بیان اینکه هزینه‌های یک نیمسال حضور دانشجو در یکی از دانشگاه‌های اروپایی توسط دانشگاه میزبان پرداخت می‌شود، در خصوص شرایط لازم برای دانشجویان متقاضی این برنامه، گفت: حداقل معدل 17، مشروط نشدن دانشجو طی دوره تحصیل، رزومه پژوهشی و داشتن مدرک زبان قابل قبول شامل آیلتس، تافل یا ام اس ار تی، جزو شروط مد نظر است.

خاقانی‌نژاد هدف از تنظیم این شیوه نامه را شفاف سازی، شایسته گزینی و نظامندسازی اعزام دانشگاهیان عنوان و اضافه کرد: این حرکت زمینه بهره مندی همگان را از بورس‌های اتحادیه اروپا فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه نفر از دانشگاه شیراز در قالب این برنامه به اروپا اعزام شدند، گفت: این تعداد در سه ماهه اول امسال با افزایش 4 برابری روبرو بوده و به 12 نفر رسیده است که شامل 6 استاد، 4 دانشجو و 2 نفر عامل اجرایی بودند و به دانشگاه‌های آلمان، یونان، ایتالیا و اسپانیا اعزام شدند.

خاقانی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال این تعداد به 30 نفر افزایش یابد و اضافه کرد: از ابتدای امسال قراردادهای علمی پژوهشی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه‌های کاتانیا و بولونیا در ایتالیا و دانشگاه چالمرز سوئد منعقد شده است.

رئیس مرکز همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه شیراز گفت: با انعقاد این تفاهمنامه‌ها، تعداد قراردادهای اراسموس پلاس دانشگاه شیراز که سال گذشته 6 فقره بود، امسال به 9 قرارداد افزایش یافته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.