معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد که ویژه برنامه‌های فصل تابستان در حوزه‌های مختلف این سازمان بر پایه توسعه فرهنگ عمومی و گردشگری شهر شیراز اجرایی خواهد شد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، ابراهیم گشتاسبی راد دوشنبه ١٧ تیر در یک کنفرانس خبری با اشاره به ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در فصل تابستان، بیان کرد: مسئله پر کردن اوقات فراغت شهروندان در رده‌های سنی مختلف از دغدغه‌های مهم متولیان فرهنگی است که در حوزه تفریحات سالم فعالیت می‌کنند .

او گفت: معتقدیم اگر بتوانیم اوقات فراغت مردم را با تفریحات سالم پر کنیم بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد .

گشتاسبی راد توسعه کتابخوانی با برپایی نمایشگاه‌های کتاب را از برنامه‌های شاخص پیش‌بینی شده این سازمان در فصل تابستان شده ذکر و عنوان کرد: در تلاشیم تا سال آینده شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود .

وی اجرای نمایش‌های خیابانی در حوزه کودک و نوجوان، اجرای تورهای گردشگری به ویژه برای محلات و اقشار آسیب پذیر، برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه ویژه کودکان در راستای تثبیت شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک و اجرای برنامه‌های زیربنایی جهت افزایش مسائل فرهنگی شهروندان را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در فصل تایستان برشمرد .

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین ایجاد باغ‌های موضوعی را دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: باغ کتاب که در تابستان راه‌اندازی می‌شود و قرارداد باغ مهارت‌های کودکان نیز در حال انعقاد است .

گشتاسبی‌ راد برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ویژه دختران تحت عنوان دختران صدف و اجرای طرح فرزانگان ٢ در راستای جامعه پذیری کودکان و افزایش مشارکت اجتماعی و اصلاح نظام آموزشی و مدیریت صحیح اوقات فراغت کودکان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد .

وی همچنین قبرستان دارالسلام را به مثابه کتاب تاریخ شیراز توصیف و خاطرنشان کرد: این قبرستان علاوه بر کتاب تاریخ در آینده‌ای نزدیک به عنوان ناحیه‌ای گردشگری برای کلانشهر شیراز معرفی خواهد شد .

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به ثبت شهر شیراز تحت عنوان شهر خلاق ادبی هم اشاره و عنوان کرد: مستندات را جمع آوری و ترجمه کرده‌ایم و با همکاری نماینده یونسکو در ایران به سازمان مرکزی یونسکو ارسال کرده‌ایم .

گشتاسبی راد به مرمت خانه‌های تاریخی در شیراز هم اشاره و بیان کرد: به دنبال سلسله خانه‌های مکتب تاریخی ایران در بافت تاریخی شیراز هستیم .

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: درصدد هستیم که باغ ادب را راه‌اندازی کنیم .

جمشید رضایی ادامه داد: با محوریت فعالیت‌های ترویجی در‌ فرهنگسراها تلاش کردیم که بخش فرهنگی هنری را در کنار اوقات فراغت گسترش دهیم .

وی اجرای برنامه‌های آموزشی موسیقی در ١٠ تا ٢٤ فرهنگسرا، آموزش ١٢ هنرنمایشی و رایزنی با مرکز حافظ شناسی برای تمرکز در دورهمی‌های ادبی به ویژه در آموزش صحیح خوانی اشعار حافظ را از برنامه‌های این معاونت در تابستان امسال عنوان کرد .

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و شهرداری شیراز همچنین به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز در بلوار گلستان اشاره و اعلام کرد که هفته آینده این مرکز افتتاح خواهد شد .

سارا همت، معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ١٠ برنامه در محلات کم برخوردار با هدف نشاط اجتماعی در فصل تابستان اجرایی خواهد شد .

وی اجرای طرح نشاط اجتماعی در ٣٥ محله، برگزاری جشنواره دختران صدف به مدت سه شب از ١٧ تا 19 تیرماه در باغ خانواده گلشن و تجلیل از 1300پلیس راهور و خانواده‌های آنها در دهه کرامت را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد .

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و شهرداری شیراز یکی از رویکردهای این معاونت را توجه به مکانهایی که کارکرد اجتماعی شأن دیده نمی‌شود یا ضعیف دیده شده ذکر و بیان کرد: به عنوان مثال تلاش کرده‌ایم تا در مساجد حضور نوجوانان و جوانان را تقویت کنیم .

وی، همکاری با سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع عنوان کرد و گفت:  برپایی نمایشگاه دست آفرین سالمندان از جمله این همکاری‌هاست تا نشان دهیم سالمندی دوران رکود نیست.این مهم با همکاری بهزیستی، کانون مهمان دیدگان و فرزانگان اجرایی می‌شود و محصولات آنها در حوزه‌های مختلف و در یکی از پارکهای پرتردد شهر نمایش داده خواهد شد .

همت به اجرای برنامه فرهنگ مهربانی در ۲۲ مرداد امسال با همکاری کمیته اجتماعی شورای شهر هم اشاره کرد و در این خصوص نیز گفت: در این برنامه فراخوان المان مهربانی در سیل شیراز در بعد ملی و بین‌المللی ارائه و به بهترین المان جایزه اهداء می‌شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.