مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه دریافت وجه ثبت‌نام از والدین دانش آموزان از موضوعاتی است که هر ساله مطرح می‌شود، گفت: قانون اساسی‌تحصیل را رایگان دانسته و تاکید کرده که اعتباراتش از محل بودجه دولتی و مشارکت داوطلبانه مردم، تأمین شود.

به گزارش ایلنا علی عسکر نجفی در جمع خبرنگاران درباره فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان، سرویس مدارس و فرم دانش‌آموزان در سال جدید تحصیلی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی باید بدون دریافت هرگونه هزینه‌ای انجام شود، افزود: مشارکت‌های مردمی تنها در صورت تمایل و رضایت اولیای دانش‌آموزان مجاز است و هیچ مدیر مدرسه‌ای نمی‌تواند برای ثبت‌نام دانش‌آموزان طلب وجه یا کمک مالی کند.

نجفی همچنین از توزیع عادلانه نیروی انسانی در مدارس سطح شهر و روستا خبر داد و گفت: سیاست آموزش و پرورش، برچسب‌زدن به مدارس و تفاوت گذاشتن بین مناطق و مدارس مختلف نیست و تبلیغات کاذب مقطعی موجب کاهش یا افزایش اشتیاق عمومی برای ثبت‌نام در مدرسه‌های دولتی در مناطق مختلف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در این نشست، مهم‌ترین اولویت این سازمان در موضوع سرویس مدارس را تأمین امنیت با بهترین امکانات حمل‌ونقلی عنوان کرد.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه پیامکی 10003262 و تلفن گویای 32015 برای رسیدگی فوری به گزارش تخلفات سرویس مدارس خبر داد و از اولیای دانش‌آموزان خواست هرگونه شکایت یا اعتراضی نسبت به سرویس مدارس را به این سامانه گزارش کنند. 

بنا به گفته نجفی، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از یکم تیرماه جاری آغاز و پانزدهم تیرماه به پایان رسیده است، عنوان کرد: ثبت‌نام پایه هفتم از ٢٢ تیر آغاز خواهد شد و تا ششم مردادماه ادامه می‌یابد و زمان ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان نیز پس از اعلام نتایج آزمون ورودی خواهد بود.

به گفته نجفی ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم نیز از 8 تا 30 مردادماه انجام خواهد شد.

به گفته وی مدارس مدارس دولتی باید خدمات مناسب را به دانش آموزان ارائه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه تبلیغات کاذب در مورد مدارس دولتی باعث کاهش اشتیاق عمومی برای ورود به برخی مدارس می‌شود، افزود: اجرای طرح آدرس را با هدف ارتقاء امنیت و سهولت تردد دانش‌آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه وجه، جز بیمه و کتب درسی در زمان ثبت‌نام ممنوع است، در خصوص شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: وجه ثبت‌نام این مدارس براساس درجه در شورای تعیین شهریه، مشخص می‌شود.

یک چهارم مدارس فارس «هوشمند» هستند

علی عسکر نجفی در ادامه به انجام پیش ثبت‌نام الکترونیکی برای پایه اول ابتدایی هم اشاره و در این خصوص اضافه کرد: در این سامانه امکاناتی نظیر طرح آدرس و نقشه مدارس تعبیه شده که پس از بررسی‌ها متوجه رضایت اکثریت والدین شدیم. این اقدام باعث رضایت عمومی شده و توانسته یک عدالت به ویژه در بحث آدرس ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی هم اشاره و بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری برای تحصیل اتباع به ویژه افغانی‌ها وجهی دریافت نمی‌شود. در بعضی از مدارس استان که تعداد اتباع بیشتری دارند، خدمات مناسبی ارائه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.