نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اقدام اخیر صدا وسیما در انتشار اطلاعات حرکت یک نفت‌کش و پهلوگرفتن آن در بندری چینی، اقدامی غیرحرفه‌ای بوده است، افزود: متاسفانه برخی شرایط کشور را درک نمی‌کنند.

 محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با  ایلنا با بیان اینکه صداوسیما نباید این فیلم را نمایش می‌داد، افزود: این اقدام صداوسیما اقدامی اشتباه و غیرحرفه‌ای بود که در زمان مناسب درباره آن تذکر داده خواهد شد.

 نماینده فسا در مجلس تأکید کرد: همه باید بسیار مراقب باشند که به نام دوست و شفافیت‌بازی و...، کسی به اطلاعات کشور دسترسی دسترسی پیدا نکنند. نباید کاری کنیم که برخی  متوجه چگونه دور زدن‌مان در تحریم‌ها شوند.

جمالی نوبندگانی در ادامه سیاست وزرات نفت و شخص بیژن نامدار زنگنه در مخفی نگه داشتن اطلاعات فروش نفت در زمان تحریم را اقدامی صحیح عنوان کرد و گفت: اگر امروز جنگی علیه ما وجود دارد، باید تنها ستاد بحران و ستاد جنگ از برخی اطلاعات آن آگاهی داشته باشند.

نماینده فسا در مجلس افزود: دشمن، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و امریکایی‌ها به دنبال آن هستند که مسیرهای فروش نفت ایران را مشخص کنند تا خریداران نفت ایران را تحت‌فشار قرار دهند و حتی فضا را به گونه‌ای ناامن نشان دهند که ادعا کنند هرکس از ایران نفت بخرد، آن‌ها متوجه آن می‌شوند.

جمالی نوبندگانی در ادامه با اشاره به اینکه فروش نفت و دور زدن تحریم توسط یک تیم از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران کنترل می‌شود، افزود: مردم و رسانه‌ها باید اطمینان کنند؛ نباید انتظار داشته باشیم که در چنین شرایطی، اطلاعات فروش نفت مان در اختیار همگان قرار گیرد  و مثل شرایط عادی همه از همه چیز  و همه جا  باخبر شوند.

با کنترل شدیدتر شاهد بروز بابک زنجانی‌ها نخواهیم بود

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه یکی از عوارض طبیعی دور زدن تحریم‌ها، می‌تواند بروز اتفاقاتی مانند ماجرای بابک زنجانی باشد، خاطرنشان کرد: اما ما می‌توانیم از همین تجربه بابک‌ زنجانی‌ها و اتفاقاتی که رخ داد، استفاده کنیم؛ افزون بر آن باید کنترل و نظارت را افزایش دهیم تا هم تحریم‌ها را دور بزنیم و هم اتفاقی مانند بابک زنجانی رخ ندهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.