تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری ما بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری فارس و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و شرکت مهد تجارت گستران عطار منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،این تفاهم نامه با هدف تاسیس کارخانه نوآوری با ماموریت جذب شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها  و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات به امضا نمایندگان طرف‌های مذکور رسیده و مقرر است در محل کارخانجات مخابراتی ایران (آی.تی.ام.سی) راه اندازی شود.

عنایت الله رحیمی در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه و در دیدار با طرفین این تفاهم نامه به پتانسیل ها و سوابق استان فارس در زمینه آی.تی، آی تی.ام.سی،صنایع الکترونیک و فعالیت دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی در این زمینه ، عنوان کرد: وجود این توانمندی ها به معنای این است که باید با حرکتی رو به جلو و پرشتاب به سمت توسعه این حوزه حرکت کنیم.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان فارس زمینه فعالیت نخبگان و تحصیل کردگان را فراهم خواهد کرد،اقداماتی از این قبیل را مانعی جدی در مقابل خروج و مهاجرت نخبگان از کشور دانست و عنوان کرد: بی تردید نخبگان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند که تقویت آنها و زمینه سازی برای به کاری از توانمندی آنها حائز اهمیت است.

رحیمی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از مشکلات مجموعه آی. تی . ام. سی با رایزنی و همکاری رفع شده است ابراز امیدواری کرد راه اندازی کارخانه نوآوری در این مجموعه موجب رونق بیشتر آن شود.

 در این جلسه سید ستار هاشمی،سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات،اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،محمد جعفر صدیق دامغانی زاده مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.