رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فضای موجود در برخی واحدهای دانشگاهی در شأن جمهوری اسلامی نیست و مدیران باید همانطور که در حوزه‌های علمی و پژوهشی حساس هستند، در حوزه فرهنگی و اعتقادی نیز حساسیت بیشتری داشته باشند تا دانشگاه آزاد اسلامی دارای جلوه اسلامی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین جلسه شورای دانشگاه که صبح امروز در واحد شیراز برگزار شد، گفت: برای بنده توفیقی است که در استان فارس و در خدمت بزرگان این استان، اعضای هیأت رئیسه و رؤسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارم و برگزاری این گردهمایی فرصتی برای هماهنگی مناسب تر به منظور ارتقاء کیفیت فعالیت ها و اقدامات در آزاد اسلامی است.

​رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ماه‌های اخیر اقدامات مهمی در جهت خودکفایی در کشور و تولید محصولات دانش بنیان انجام داده است.

وی ادامه داد: همانطور که در این جلسه هم مطرح شد دانشگاه آزاد اسلامی نعمتی برای جمهوری اسلامی ایران و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه مردم در هیچ جای دنیا به اندازه ایران طالب علم نیستند و خوشحال هستیم که جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد دانشجو نسبت به جمعیت، رتبه چهارم جهانی را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مردم ایران در طول تاریخ این است که همواره در جستجوی علم بوده‌اند و در تاریخ ایران و ایران اسلامی به عنوان بخش مهم جهان و جهان اسلام بیشترین علم‌خواهی را داشتند، چنانچه پس از انقلاب اسلامی که برمبنای اعتقاد و فرهنگ این مردم شکل گرفت نیز مردم ایران به دنبال افزایش دانش و دانایی بوده‌اند.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به خواسته مردم مبنی بر توسعه آموزش عالی، پاسخ داد و اکنون به اندازه همه درخواست‌ها صندلی دانشگاهی موجود است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با خواست و کمک مردم بنا شد و متعلق به همه 80 میلیون جمعیت کشور است و طبیعی است که نظام به این دانشگاه توجه خاص داشته باشد. مقام معظم رهبری نیز نظر خاصی به دانشگاه آزاد اسلامی داشته و انتظار دارند این دانشگاه بتواند گوشه‌ای از وظیفه احیای تمدن نوین اسلامی را به دوش بکشد.

دکتر ولایتی با بیان اینکه 35 تا 40درصد جمعیت آموزش عالی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: آنچه در دو سال اخیر از سوی هیأت مؤسس و امنا و همینطور هیأت رئیسه دانشگاه پیگیری شده، ایجاد تحول در حوزه فرهنگی و علمی است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی، فاصله زیادی با نقطه مطلوب داریم، چرا که اساتید، دانشجویان و درس‌های ارائه شده در دانشگاه آزاد اسلامی باید حکایت از پایبندی به فرهنگ اسلامی و هویت ایرانی داشته باشد و اساتید مسلمان یا سایر اساتید ادیان الهی، با اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران در این دانشگاه حضور داشته باشند.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تأکید بنده این است که در جلسات هیأت ممیزه به تألیف کتب بیشتر از چاپ مقالات ISI توجه شده و امتیاز داده شود، چرا که چاپ یک کتاب حاصل سال‌ها مطالعه است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. 

وی با اشاره به حضور دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم کشور، در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده وارد عمل شد و با مدیریت دکتر طهرانچی، اقدامات ارزشمندی را از خود بر جای گذاشت تا مردم احساس کنند که این مولود انقلاب که توسط خودشان ایجاد شده، می‌تواند به آنها کمک کند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در ماه‌های اخیر اقدامات مهمی در جهت خودکفایی در کشور و تولید محصولات دانش بنیان انجام داده است، گفت: این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی، از پدیده‌های ارزشمندی است که نشان می‌دهد ظرفیت این دانشگاه بیش از سایر مراکز آموزش عالی کشور است.

دکتر ولایتی در پایان تأکید کرد: تحریم‌ها هر چند مشکلاتی را به دنبال دارد اما باید از این شرایط برای پرهیز از اتصال به بیگانگان و ایجاد خودکفایی و اتکاء به خود بهره برداری کرد همان گونه که برخی کشورها نیز در شرایط بسیار سخت توانستند به پیشرفت و توسعه دست یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.