مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز از سفر جمعی از تورگردانان کشور مجارستان به این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدرضا دهقانی با اعلام اینکه شهرداری شیراز از پنجشنبه 23 خردادماه میزبان جمعی از تورگردان مجارستانی (شهر بوداپست) است، گفت: میزبانی شیراز از تورگردانان بسترساز ارتقای صنعت گردشگری، جذب گردشگران مجاری، شناخت هر چه بیشتر از شیراز به عنوان شهری بین المللی و گسترش همکاری های دوجانبه باشد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: شهردار شیراز در اسفندماه سال گذشته برای حضور در آیین رونمایی از سردیس حافظ د‌‌‌‌‌‌‌ر شهر «پچ» به مجارستان سفر کرد‌‌‌‌‌‌‌ه بود. در این سفر پیشنهاد‌‌‌‌‌‌‌ برگزاری نخستین نشست تورگرد‌‌‌‌‌‌‌انان د‌‌‌‌‌‌‌و کشور ایران و مجارستان به میزبانی شهرد‌‌‌‌‌‌‌اری شیراز توسط سفیر ایران در مجارستان مطرح و با استقبال موسسات گرد‌‌‌‌‌‌‌شگری مجارستانی مواجه شد. در این راستا تورگردانان کشور مجارستان از 23خردادماه تا 30 خردادماه به ایران سفر می کنند.

دهقانی میزبانی از تورگردانان مجاری را نمود برقراری ارتباط دوستانه با سایر شهرهای جهان و گسترش دیپلماسی شهری عنوان و اضافه کرد: این میزبانی بسترساز گسترش همکاری ها در صنعت گردشگری است و تلاش داریم تعامل بین شهرداری شیراز و سایر شهرهای جهان با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در زمینه توسعه این صنعت افزایش یابد.

وی با اشاره به گسترش روابط فرامرزی و بین المللی شیراز با سایر سایر شهرهای جهان خاطرنشان کرد: طی ماه های اخیر میزبان هیات هایی از سفارت آلمان، اوکراین و اتریش در ایران، هیاتی از شهرداری لویو کشور اوکراین، هیاتی از موزه هنر شانگهای چین و دبیرکل متروپلیس (انجمن کلانشهرهای مهم جهان) بودیم. همچنین در ماه های پیش رو نیز میزبان هیات هایی از سفارت نروژ و لهستان، شهرداری شانگهای، شهردار بغداد و هیاتی بلندپایه از کشور مجارستان خواهیم بود.

دهقانی با بیان اینکه شهرداری در زمینه جذب گردشگر نقش تسهیلگر و بسترساز را دارد، افزود: شهردار شیراز در دیدار با هیات های بین المللی علاوه بر توسعه تبادلات تخصصی در مدیریت شهری بر توسعه گردشگری و افزایش تبادلات فرهنگی نیز تاکید دارد و توسعه تعاملات گردشگری از راهبردهای مجموعه مدیریت شهری در حوزه ارتباطات بین المللی است.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ضمن تشریح برنامه حضور تورگردانان مجارستان در کشور ایران گفت: با توجه به پیشینه ارتباط و تعامل مثبت بین سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد و طرح ایده مثلث طلایی گردشگری، مقرر شده برای بهره برداری بهینه از این فرصت هیات مجاری پس از حضور در شیراز و بازدید از بناهای تاریخی فرهنگی این کلانشهر و دیدار با مدیران شهری و تورگردانان شیراز، راهی اصفهان و یزد شوند.

دهقانی توسعه گردشگری را یکی از راهکارهای ایجاد رفاه و رونق اقتصادی و توسعه پایدار شهری دانست و افزود: مدیریت شهری علاوه بر ایجاد زیرساخت ها و تعریف و تدوین اقدامات نرم افزاری، می تواند با استفاده از ظرفیت هایی همچون پیمان های خواهرخواندگی، دوستی با سایر شهرهای جهان و ارتباط با سازمان های بین المللی گام موثری را در مسیر توسعه پایدار شهری بردارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.