هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز امروز برگزار شد که در این جلسه لایحه عاملیت فروش و ضمانت انتشار 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث خط 2 مترو شیراز به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته سهم شهرداری شیراز در انتشار اوراق مشارکت برای خط 2 قطار شهری 600 میلیارد تومان بود، گفت: بانک مرکزی به دلیل بدهی شهرداری شیراز در سال های 92 و 93 اجازه انتشار اوراق مشارکت را به شهرداری شیراز نمی‌داد و لازم بود که با بانک صادرات و بانک شهر تسویه کنیم.

حیدر اسکندرپور ادامه داد: 230 میلیارد تومان بدهی شهرداری شیراز به بانک صادرات بود که آن را  پرداخت کردیم، بانک شهر سررسیدهای شهرداری را پرداخت کرده بود که البته رقم بدهی شهرداری شیراز به بانک شهر بالا است و بانک مرکزی از ما خواست تا با بانک شهر هم تسویه حساب کنیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه برای انتشار و فروش اوراق مشارکت مسیر طولانی را طی کرده‌ایم، تصریح کرد: بانک‌ها از فروش اوراق مشارکت شهرداری‌ها به دلیل بدهی آن‌ها استقبال نمی‌کنند و ما نیز فقط می‌توانستیم از طریق بانک شهر اقدام کنیم در حالی که با چندین بانک از جمله آینده، ملی، صادرات، توسعه تعاون مذاکره کردیم اما بانک مرکزی با فروش اوراق از طریق این بانک‌های عامل به دلیل بدهی آن‌ها به بانک مرکزی موافقت نکرد.

اسکندرپور با بیان اینکه پایان سال گذشته جزئی از اوراق مشارکت خط 2 قطار شهری شیراز را به فروش رسانیدم، ابراز داشت: در ابتدای امسال جلساتی با بانک مرکزی داشتیم که بخشی از مشکلات حل شد اما با بورس به دلیل بدهی‌های شهرداری‌ها در سال‌های گذشته به مشکل برخوردیم؛ چون شهر تبریز هم مشکل مشابه شیراز را داشت جلسه‌ای با حضور نماینده بورس و نمایندگان این دو شهر در مجلس برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.