معاون وزیر صمت با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ هزار نفر به شکل مستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی مشغول به فعالیت هستند، گفت: این مساله بیانگر ضرورت توجه به این بخش است.

به گزارش ایلنا، خداداد غریب پور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن فارس در شیراز با اشاره به اینکه در سال گذشته افزون بر ۹ میلیارد دلار از مجموع حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کشور مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی بود، افزود: این رقم قابل توجهی است که افزون بر ۲۰ درصد صادرات کشور را شامل می شود.

رئیس‌هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای تولیدی ما از جمله ذوب آهن پاسارگاد شیراز فاقد معدن هستند و ما مشکل تامین سنگ آهن برای این مجموعه را داریم و بنابر این اصرار داریم که کار اکتشاف معادن در کشور انجام شود و قطعا پهنه هایی را هم در استان فارس به امر اکتشاف اختصاص خواهیم داد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: اگرچه بیشتر معادن فارس غیر فلزی هستند، اما انتظار داریم که بحث احیا و فعال سازی معادن کوچک در جهت حمایت از تولید و رونق تولید مورد توجه قرار گیرد.

IMG_20190320_091258_962

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: سرمایه گذاری بر روی مواد معدنی و بخش معدن مقرون به صرفه و دارای ارزش افزوده بسیار بالا است.

وی ادامه داد: بخش معدن در دنیا ارقام قابل توجهی دارد و درآمد حوزه محصولات معدنی در حدود هشت هزار میلیارد دلار است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.