سفیر اوکراین در ایران با اشاره به اینکه مردم اوکراین به صنایع دستی ایران علاقه‌مند هستند، گفت: در بحث گردشگری و صنعت توریسم باید به یک راهکار متعادل برسیم و در همان راستا همکاری‌های مشترک را آغاز کنیم.

به گزارش ایلنا سرگئی بوردیلیاک در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد می‌کنیم در قالب خانه تجاری موانع را برطرف کرده و بر روی مسیرهای حرکت دو جانبه بررسی‌های لازم، انجام شود .

سفیر اوکراین در ایران با بیان اینکه در خانه تجاری، شرکت‌های اوکراینی کالاهای تولید شده و محصولات مورد علاقه طرف ایرانی را عرضه خواهند کرد افزود: از سوی دیگر شرکت ایرانی نیز کالاهای مورد مصرف این شرکت را ارائه می‌کند .

وی ادامه داد: بعضی از کالاهایی که مواد اولیه آن در ایران است و قابلیت فرآوری دارد، فرآوری آن می‌تواند در اوکراین انجام و صادرات نیز از این طریق به اروپا انجام شود .

سفیر اوکراین در ایران پیشنهاد راه‌اندازی خانه مشترک تجاری بین دو کشور در راستای همکاری‌ها در شرایط فعلی داد .

بوردیلیاک ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم این خانه مشترک تجارت در کشور اوکراین ثبت شود و دفاتر نمایندگی مشترک در دو کشور راه‌اندازی و مبادلات مالی آن براساس پول ملی دو کشور باشد .

سفیر اوکراین در ایران گفت: شرکت‌های صنعتی در چارچوب خانه تجارت شکل گرفته و با تولید کالاهای خاص کمک کنند تا زمینه همکاری دو جانبه فراهم شود .

بوردیلیاک ادامه داد:حامل دعوتنامه شهردار لووف اوکراین(پایتخت فرهنگی این کشور) برای برای خواهرخواندگی با شهر شیراز  هستم.

وی ادامه داد: آمده‌ایم تا از شهردار شیراز دعوت کنیم تا دو شهر کهن و فرهنگی لووف و شیراز به عنوان خواهرخوانده، پیوند منعقد کنند .

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.