به گزارش ایرنا، امرالله یوسفی شامگاه چهارشنبه در جشن پایان سال دبستانی در شهر مرودشت که با حضور سکینه کیانی همسر محمد بهمن بیگی بنیانگذار تعلیم و تربیت عشایری برگزار شد، افزود: او هر سال دو بار به هر مدرسه سرکشی می‌کرد و امتحان می‌گرفت و راز موفقیتش هم در نظارت بر عملکرد آموزشی بود.
وی ادامه داد: الگو به آموزش معنا می‌دهد. این الگوها را معلمانی می‌سازند که خود از فلسفه تعلیم و تربیت آگاهی دارند.
این فرهنگی: در سیستم رایج آموزشی به روش تدریس انتقاداتی وارد است و تنها براساس سیستم نمره‌دهی و حفظ مطالب اداره می‌شود در حالیکه تعلیمات بهمن‌بیگی دانش‌آموز محور بود.
این فرهنگی خاطرنشان ساخت: در الگوی آموزشی بهمن‌بیگی، دانش‌آموز شجاع پرورش می یابد و راحت می‌تواند استعدادش را بروز دهد؛ بدین‌ترتیب در آینده به فردی توانمند بدل می‌شود که برای جامعه مفید است.
یوسفی با بیان اینکه بهمن بیگی 200 قبیله را با این روش باسواد کرد، افزود: روش بهمن بیگی در کشور‌های دیگر دنیا تدریس می‌شود‌؛ اما در کشور خودمان کمتر به آن توجه شده است.
در این برنامه که با شعرخوانی، گلستان‌خوانی، سرودخوانی، خوشنویسی و انجام آزمایش‌های علوم برگزار شد، دانش‌آموزان مهارت‌های خود را براساس الگوی تدریس محمد بهمن‌بیگی بود نشان دادند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.