پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از سید احمد احمدی زاده در نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی در شیراز افزود: سوانح جاده ای و تصادف های رانندگی در این استان در سال 97 نسبت به سال 96 بیش از 21 درصد کاهش داشته است.
در این گزارش، آماری از شمار تصادفات در سال های نامبرده اعلام نشده است.
وی بیان کرد: بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی در اثر سوانح جاده ای و حوادث رانندگی ایجاد می شود که علاوه بر ایجاد هزینه برای دولت، پیامدهای امنیتی نیز به دنبال دارد.
او اظهار داشت: باید در حوزه پیش بینی و پیشگیری از حوادث، ورود مثبت و موثری داشته باشیم و بدون تردید این مساله موجب کاسته شدن از تلفات جانی و خسارت های مالی خواهد شد.
احمدی زاده، با اشاره به فعالیت شورای ترافیک، کمیته ایمنی ترافیک، کمیته ها و کارگروه های متعدد در زمینه ساماندهی مسایل ترافیکی گفت: باید مراقبت کنیم که از موازی کاری اجتناب شود و همه مجموعه ها به شکل متمرکز عمل کنند و مشکلات حوزه ترافیک را در قالب یک کمیته واحد مورد بررسی قرار دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین در بخش دیگری از مطالب خود، بر لزوم توجه اداره کل بهزیستی این استان به ساماندهی کودکان خیابانی به عنوان یک اولویت مهم تاکید کرد.
احمدی زاده افزود: خیران و سازمان های مردم نهاد می توانند به شیوه ای تخصصی برای کاستن از مشکلات کودکان کار و خیابانی، وارد میدان شوند که بی شک استفاده از ظرفیت های این نهادهای مردمی از اهمیت بسزایی برخوردار است و دانشگاه علوم پزشکی هم می تواند نسبت به ارایه خدمات درمانی به این کودکان اقدام کند.
وی ادامه داد: همچنین ضروری است دانش آموزانی که در معرض آسیب ها و خطرات اجتماعی هستند، شناسایی شوند و با استفاده از ظرفیت مشاوران و روانشناسان، مشکلات آنها را کاهش دهیم.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.