به گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای ماه مبارک رمضان آیین زیبا و دیرینه گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به همت ستاد دیه در سراسر کشور برگزار می‌شود و بسیاری از زندانیان گرفتار به میان خانواده خود برمی‌گردند.
در شهرستان اقلید نیز هرساله همزمان با سراسر کشور جشن های گلریزان برگزار می شود و با همراهی مسئولان، خیران جمعی از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد از زندان آزاد می شوند.
امسال نیز این همایش در سالن مجتمع فرهنگی عرفان برگزار شد.
فرماندار شهرستان اقلید در این مراسم ضمن قدردانی از نیت خیر نیکوکاران گفت: هر گاه زندانی آزاد می شود، معمولا شغل پیشین خود را از دست می دهد یا با سختی هایی روبرو می شود که برای مرار معاش خود و خانواده اش نیازمند شغل است.
خلیل بزرگی از کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر نهاد های حمایتی درخواست کرد که با معرفی زندانیان آزاده شده برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی، مشاغل خانگی و فراگیر به یاری بشتابند.
امام ‌جمعه اقلید نیز در این مراسم گفت: عدم فهم و التزام عملی به قرآن کریم سبب افزایش جرائم در جامعه می شود.
حجت الاسلام محمد صادق طالبی افزود: اگر قدرت بخشش و صفت بخشیدن در جامعه گسترش یابد دیگر شاهد نخواهیم بود افرادی به دلیل ناتوانی در پرداخت مبالغی ناچیز در زندان بسر برند.
وی با اشاره به هزینه هایی که برای برپایی مراسم تولد ائمه می شود، افزود: بایستی در بخشش، ایثار و فرمان‌برداری از خدا و قرآن از راه و روش آن بزرگواران نیز پیروی کنیم.
امام جمعه اقلید ادامه داد: گاهی پاداش معنوی آزادکردن بنده‌ای از حبس و گرفتاری، ارزشی بالاتر از میلیاردها تومان هزینه کردن در جاهای است.
در پایان این همایش با اهدای لوح تقدیر از طرف اداره زندان شهرستان اقلید از نیکوکاران در این جشن ، تجلیل شد.
ستاد دیه استان فارس با شماره حساب 10/11991199 نزد بانک ملت آماده دریافت کمک‌های خیرین است.
شهرستان اقلید در 260 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9772 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.