به گزارش ایرنا ، ناصر هاشمی سه شنبه در جمع فعالان اقتصادی استان فارس به سوء استفاده از کارت های بازرگانی (اجاره ای) اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که از کارت بازرگانی سایرین استفاده می کنند، شناسایی می شوند و اقدامات لازم به منظور مطالبه مالیات از این مودیان در اجرای تبصره ماده 157 قانون مالیات های مستقیم انجام می شود.
هاشمی بیان کرد: با توجه به احصای جرایم مالیاتی در ماده 274 قانون مالیات های مستقیم و سایر قوانین مرتبط نسبت به سوءاستفاده برخی اشخاص از کارت بازرگانی، مراتب با شکایت این اداره کل در مرجع قضایی مطرح و رسیدگی می شود.
مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: کارت های بازرگانی اجاره ای یکی از بزرگترین دروازه های فرارهای مالیاتی به حساب می آمد که از سال گذشته بخشنامه ای به اجرا درآمده که طبق آن استفاده از کارت های بازرگانی اجاره ای برای صادرات پیگرد قانونی دارد.
هاشمی اضافه کرد: فاکتور خرید و کارت بازرگانی باید به اسم یک شخص باشد. در صورتی که فاکتور خرید به اسم صاحب کالا باشد ولی از کارت بازرگانی شخص دیگری استفاده کند، صاحب کارت بازرگانی تحت پیگرد مراجع قضایی قرار می گیرد و شامل جریمه‌ های نقدی می ‌شود.
مدیر کل امور مالیاتی فارس اعلام کرد: اعمال هرگونه نرخ صفر و معافیت مالیاتی بابت صادرات کالا و خدمات از جمله صادرات کالاهای غیر نفتی،محصولات کشاورزی و مواد خام در صورتی که ارز حاصل از صادرات مطابق مقررات بانک مرکزی به چرخه اقتصاد بازگردانده نشود برای عملکرد سال 1397 و همچنین سال 1398 قابل اعمال نخواهد بود.
هاشمی اظهار داشت: استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان مذکور منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.
وی اضافه کرد: پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصاد کشور بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.