به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی 31اردیبهشت در دومین جلسه شورای مهارت استان فارس بیان کرد: اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه کنونی و با توجه به بیکاری در جامعه و به ‌خصوص در بین افراد تحصیل‌ کرده بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه تعاملی که بین مراکز آموزش عالی و آموزش فنی و حرفه ای فارس برقرار شده، حرکتی مثبت است، بیان داشت: لازم است دو طرف با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر گام‌های موثری درزمینه مهارت‌آموزی به دانشجویان بردارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس همچنین خواستار استفاده از تجارب موفق دیگر کشورها در تصمیم گیری‌های حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

** طرح ایران مهارت
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز در این جلسه با تشریح طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هدف اصلی این طرح را کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نیز ارائه آموزش‌های مهارتی موردنیاز بازار کار عنوان کرد.
حشمت کوشکی افزود: در سال گذشته 3 هزار و 776 نفر از دانشجویان در استان فارس از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.
وی با تشریح طرح 'ایران مهارت' اضافه کرد: این طرح برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرایی‌ کردن منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزش رسمی دوره متوسطه و تاکید رئیس جمهوری بر ارائه آموزش های مهارت محور به دانش آموزان اجرا می شود.
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای فارس هدف از اجرای طرح ایران مهارت را توسعه و تقویت فرهنگ کار از سنین پایه، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و هدایت تحصیلی آنان، ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار در حرفه ها و مشاغل گوناگون و کمک به خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی دانش آموزان دانست.

** مهارت‌ آموزی در آموزش و پرورش
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز با مطلوب توصیف کردن نتایج طرح ایران مهارت گفت: موضوع مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش به صورت جدی در حال پیگیری است و برای آموزش مهارت هایی که بتواند دانش آموزان را برای ورود به بازار کار توانمند کند برنامه های بسیاری درحال اجراست.
علی‌عسکر نجفی افزود: براساس برنامه ‌ریزی جدید هر دانش‌آموز در پایان دوره متوسطه اول باید حداکثر یک مهارت را در دوره آموزشی 60 ساعته گذرانده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در سال جاری 10درصد مدارس دولتی و تمام مدارس غیردولتی و هیات امنایی متوسطه اول باید این طرح را اجرا کنند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.