به گزارش ایرنا، روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد دوشنبه به نقل از 'فریدون فدایی دولت' افزود: نظر به اهمیت شتاب بخشی در تکمیل زیر ساخت های مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان با حمایت بی دریغ رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اعتبار مربوط به بخش مهمی از پیمانکاران در مناطق یاد شده تامین و در حال پرداخت است.
وی اضافه کرد: در این مرحله به صورت مجزا 40 میلیارد ریال به پیمانکاران در صنایع انرژی بر پارسیان و 40 میلیارد ریال نیز به پیمانکارانی که در امور زیر بنایی لامرد فعال هستند، اختصاص می یابد.
مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان اظهار داشت: امیدواریم در مراحل بعد نیز این روند با شتاب بیشتری پیگیری شود تا شرکت های پیمانکار با آسودگی خاطر بیشتر در این عرصه فعالیت داشته باشند.
به گفته این مقام مسئول، بهای زمین مالکینی که زمینهایشان برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تصاحب شده است، حدود 160 میلیارد ریال برآورد شده است که امور مربوط به تامین اعتبار مراحل پایانی خود را طی می کند و این امر نیز در آینده نزدیک محقق می شود و بر اساس اولویت نسبت به پرداخت مطالبات ذینفعان اقدام می شود.
فدایی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت صیانت از نیروی کار در مناطق متبوعش را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرایط نامناسب اقلیمی در شهرستانهای محل استقرار صنایع انرزی بر جنوب ایجاب می کند تا نیروهای متخصص و زبده بخصوص نیروهای بومی از مزایای قانونی برخوردار شوند و به صورت عادلانه و بر اساس کارایی از حقوق دریافت کنند که در این زمینه و با هدف یکسان سازی نظارت کامل می شود.
مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان با اشاره به روند مناسب اجرای طرح های در دست احداث این مناطق ادامه داد: این دو منطقه مکمل صنعتی شدن جنوب کشور هستند و در پرتو تعامل و همگرایی در صدد هستیم زمینه توسعه این مناطق را که منجر به ایجاد اشتغال پایدار و خلق ارزش افزوده برای کشور می شود را بیش از پیش فراهم آوریم.
طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی استقرار صنایع انرژی بر در سواحل جنوبی کشور در استان های فارس و هرمزگان و با وسعت افزون بر 18 هزار هکتار تهیه شده است.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.