به گزارش دریافتی ایرنا، به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برنامه ای تحت عنوان میراث برای همه نسل ها با هدف آشنایی دانش آموزان با مباحث میراث فرهنگی و اهمیت حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در دبستان شهید عمادی پاسارگاد توسط پایگاه میراث جهانی پاسارگاد و با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
به گفته متولیان این طرح در پایگاه میراث جهانی پاسارگاد ،هدف از انجام آن این است که دانش آموزان امروز که امید نسل آینده هستند، بدانند که میراث فرهنگی یک سرمایه ملی است و حفظ آن وظیفه همگانی و همیشگی همه است.
در اجرای این طرح که دوشنبه انجام شد انیمیشن های آموزشی در قالب کودکانه با مضمون حفاظت از آثار تاریخی برای دانش آموزان به نمایش درآمد.
در بخش دیگری از برنامه توسط یکی از کارشناسان باستان شناسی مجموعه میراث جهانی پاسارگاد تصاویری از دوران پارینه سنگی و غار نشینی بشر و سیر تکاملی آن به نمایش گذاشته و آموزش هایی ارائه شد.
در این برنامه با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان،کتابچه هایی با مضمون آشنایی با میراث فرهنگی ایران زمین و بروشور هایی در مورد پاسارگاد به آنها اهدا شد.
روز جهانی موزه نیز مناسبت بین‌المللی است که هر ساله روز 18 می (28 اردیبهشت) توسط شورای بین‌المللی موزه برگزار می‌شود و همچنین این روز مصادف با شروع هفته میراث فرهنگی است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 110 کیلومتری شمال شیراز است.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.