مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خبر داد: هنرمندان این کلانشهر با رایزنی های انجام شده توسط شهرداری شیراز راهی شهرهای نانجینگ و شانگهای چین می شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد رضا دهقانی شیراز با اعلام این خبر گفت: اعزام هنرمندان به شهرهای دوست و خواهرخوانده در راستای افزایش مراودات فرهنگی و هنری و ارتقای دیپلماسی شهری است و شهرداری شیراز نیز در راستای توسعه این وجه از دیپلماسی تمام تلاش خود را به کار  می گیرد. 

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اعزام هنرمندان را نمود عینی و عملی تبادلات فرهنگی و از جمله نتایج پیمان های خواهرخواندگی و دوستی با سایر شهرهای جهان عنوان و اضافه کرد: در نخستین گام استاد عبدالعلی قصردشتی از هنرمندان برجسته عرصه مجسمه سازی به شهر نانجینگ چین که از شهرهای خواهرخوانده شیراز است، اعزام می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری نانجینگ به منظور احداث پارک بین المللی دوستی این شهر از هنرمندان شهرهای خواهرخوانده دعوت کرده تا آنها المانی را با الهام از فضای شهری نانجینگ طراحی کنند، افزود: مقرر شده استاد قصردشتی نیز مجسمه ای را با الهام از فضای این شهر و با بهره گیری از پیش زمینه ذهنی شهر شیراز طراحی کند.

دهقانی ضمن یادآوری میزبانی شهرداری شیراز از هیاتی از موزه هنرهای شانگهای چین اضافه کرد: این میزبانی زمینه ساز توسعه همکاری های فرهنگی و هنری بیشتر بین شیراز و شانگهای و دعوت از استاد علی اصغر تجویدی هنرمندان بنام عرصه نگارگری ایرانی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی هنرهای زیبا شانگهای و سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان هنر در دانشگاه این شهر شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: در این راستا استاد علی اصغر تجویدی به عنوان تنها هنرمند ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی هنرهای زیبا و سنتی شانگهای از طرف شهرداری شیراز به این شهر اعزام می شود و آثار وی در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.