به گزارش ایرنا علی عسکر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکشنبه در این نشست با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر مشترک برای عملی کردن هرچه بیشتر سند تحول امری شایسته است، گفت: آموزش و پرورش به کمک رسانه ملی نیاز دارد تا سند تحول بنیادین را به گفتمانی رایج در جامعه بدل کند.
وی افزود: اگر مخاطبان اصلی مدارس دانش‌آموزان هستند، صدا و سیما همه افراد جامعه و خانواده‌ها را پوشش می دهد و نقشی تاثیرگذار و مهم در فرهنگ‌سازی و تعلیم و تربیت دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: تا کنون توجه به آسیب‌های اجتماعی و مدرسه محوری مورد توجه اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما قرار گرفته که نقشی بسزا در فرهنگ‌سازی داشته است.
نجفی اظهار داشت: انتظار داریم رسانه‌ها در ارتقای منزلت اجتماعی معلمان، جلب مشارکت نهادهای مهم و موثر بخش عمومی و غیر دولتی در تعلیم و تربیت، آسیب های اجتماعی، مدرسه محوری، گام دوم انقلاب و توجه به ساحت های ششگانه به ویژه ترویج ورزش و نشاط در مدارس و اهمیت به نشر مفاهیم قرآنی به آموزش و پرورش کمک کنند.
مدیرکل صدا و سیمای فارس، تربیت نیروی انسانی را موضوعی مهم برای کشور از آغاز پیروزی انقلاب توصیف کرد و افزود: وظیفه مهم آموزش، پرورش و تربیت نیروی انسانی برای پیشبرد و پیشرفت جامعه اسلامی باید دغدغه همه مسئولان باشد و برای تحقق آن نیاز به کمک همگانی است.
محمد تقی سهرابی، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم توجه بیش از پیش به مفاد این سند که با دقت فراوان و حساسیت برای ادامه راه توسط رهبر معظم انقلاب تدوین و ابلاغ شده است، گفت: در چهل سالی که گذشت، فراز و فرودهای بسیاری در حوزه های مختلف داشته‌ایم و امروز بر ماست تا در ادامه مسیر، نقاط قوت خود را تقویت کنیم و برای حرکت رو به جلو طرح های نو دراندازیم.
وی، با اشاره به غنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این سند را دستورالعملی جامع خواند که در آن به نیازهای آموزش و پرورش برای تربیت نسل مولد و پیشرو کشور توجه کافی شده است.
سهرابی ادامه داد: صدا و سیما برای تحقق کامل این سند در جامعه هدف در کنار آموزش و پرورش و یاریگر آن خواهد بود.
در این نشست مقرر شد، تبیین سند تحول و جایگاه آن برای مخاطبان از طریق برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی در چهار حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد و کارگروهی متشکل از کارشناسان این دو دستگاه فرهنگی بر محتوای برنامه های تولیدی نظارت داشته باشند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.