به گزارش ایرنا فرهاد امیدوار، یکشنبه در نشست کمیته هماهنگی پیگیری مناسب سازی کلانشهر شیراز افزود: این اعتبارات می تواند در زمینه مناسب سازی معابر و تجهیزات و تاسیسات شهری این بافت ها هزینه شود تا محله های شیراز به سمت بازیابی هویت خود حرکت کنند.
وی ادامه داد: اگر تمام مباحث شهرسازی و اقدامات علمی در این زمینه را در یک جمله بخواهیم خلاصه کنیم به جمله شهر برای همه می رسیم که بر اساس آن همه شهروندان حق دارند از امکانات مطلوب بهره مند باشند.
او اظهار داشت: اینکه گفته می شود امکانات شهر باید در دسترس همه شهروندان باشد بدان معناست که باید شهرسازی به گونه ای باشد که همه اقشار و گروه های جامعه به ویژه کودکان، کهنسالان، جانبازان و معلولان بتوانند از همه امکانات شهری استفاده کنند.
نماینده جامعه معلولان فارس هم گفت: از سال 93 شاهد آغاز یک نهضت خوب در بحث مناسب سازی معابر شهری در این استان به ویژه کلانشهر شیراز بوده ایم.
محمد مهبودی افزود: برای پیشرفت بهتر این کار، ضرورت دارد که یک کمیته تخصصی در استان تشکیل شود تا استانداردهای مرتبط با مناسب سازی معابر و ساختمان های شهری را شناسایی و استخراج کرده و در اختیار پیمانکارانی قرار دهد که بنا است آن مناسب سازی ها را عملیاتی کنند.
وی ادامه داد: یک تقاضا نیز از همه مردم و مسئولان داریم و آن اینکه در مورد معلولان از کلمه افراد ناتوان استفاده نکنند چرا که بر این باوریم، معلولان ما هیچگونه ناتوانی ندارند و با وجود برخی محدودیت ها که دارند اما شانه به شانه همه افراد جامعه مشغول کار و فعالیت هستند.
مدیر بهزیستی شهرستان شیراز هم گفت: هم اینک 40 هزار معلول در شهر شیراز وجود دارند که با طیف های مختلفی از معلولیت ها مواجه هستند.
حمید آزرمی افزود: یکی از تقاضاهای حدود پنج تا 6 هزار نفر از جامعه معلولان شیراز، تقاضای دریافت ویلچر است که با توجه به نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت ویلچر، در تامین آن با مشکلاتی مواجه شده ایم.
وی ادامه داد: نامناسب و غیراستاندارد بودن معابر شهری نیز سبب شده که طول عمر ویلچرهایی که در اختیار معلولان قرار می گیرد بسیار کوتاه باشد و به سرعت دچار اشکال و آسیب می شود.
مشاور مناسب سازی اداره بهزیستی شهرستان شیراز نیز، ضمن انتقاد از انجام برخی مناسب سازی های غیر استاندارد در شیراز گفت: شهرداری های نواحی مختلف شیراز در بحث مناسب سازی معابر اقداماتی انجام می دهند اما این اقدامات چون بر اساس استاندارد نیست عملا هیچ کاربردی ندارد.
حمیده کشاورزی افزود: تمام موزاییک هایی که به اسم استاندارد بودن در شیراز کار شده فاقد استانداردهای لازم هستند و به رغم تذکرهایی که داده ایم اما پیمانکاران در انجام مناسب سازی ها همچنان از این موزاییک های غیر استاندارد استفاده می کنند.
وی ادامه داد: اگر در مناسب سازی ها از امکانات و الگوهای استاندارد استفاده نشود عملا هیچ کارایی برای معلولان نخواهد داشت و فقط اتلاف منابع است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.