علیرضا چراغی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: اقداماتی نظیر بیمه فعالان حوزه حمل جنازه پیگیری شد که این افراد از ابتدای سال 98 بیمه تامین اجتماعی شده اند.
وی ادامه داد: بند 13 ماده 55 قانون شهرداری ها این نهاد را ملزم به اداره امور مربوط به حمل و تدفین جنازه کرده و از این رو شهرداری شیراز نیز علی رغم اینکه بخش خصوصی کار را در دست داشت وارد عمل شد.
چراغی بیان کرد: در این مسیر مقاومت های زیادی صورت گرفت که شهرداری در این مسایل وارد نشود که با رایزنی هایی که انجام شد که سرانجام فعالان این حوزه از ابتدای سال 98 با هدف ارتقای سطح خدمات، به ادامه فعالیت با نظارت شهرداری شیراز رضایت دادند.
مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری شیراز گفت: 130 خودرو ویژه حمل جنازه طی ماه های گذشته در شهر شیراز فعالیت می کرد که بسیاری از این خودروها فرسوده بودند و یا از تجهیزات مناسبی برخوردار نبودند که با کارشناسی و نیازسنجی که انجام گرفت 60 خودرو به روز و مجهز از این تعداد برای ادامه فعالیت و حمل جنازه انتخاب شد.
وی بیان کرد: فعالیت آمبولانس و خودروهای حمل جنازه شیراز در گذشته از هم تفکیک نشده بود تا اینکه در سال 86 این کار انجام شد و آمبولانس ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی این شهر و خودروهای حمل متوفی نیز توسط بخش خصوصی ادامه فعالیت دادند.
چراغی با بیان اینکه بعضی از فعالان این حوزه تعداد زیادی خودرو داشتند که برای این کار اختصاص داده بودند اظهار داشت: کل این خودروها متعلق به بخش خصوصی است و اکنون خودروهای جدید و مجهز به سردخانه و تهویه انتخاب شده و برای انتقال اجساد ادامه فعالیت می دهند.
وی با بیان اینکه هفت دستگاه خودرو کاپرا ویژه حمل جنازه شیراز بصورت وی-آی-پی درنظر گرفته شده اظهار داشت: مابقی این خودروها وانت ال 90 و مزدا و تمام این اتومبیل ها نیز به سردخانه و سیستم تهویه مجهز هستند.

** موسسات حمل متوفی شیراز ساماندهی می‌شوند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز وعده ساماندهی موسسات حمل متوفی در این شهر داد و گفت: پیش نویس آیین نامه و ضوابط فعالیت شرکت ها و موسسات حمل متوفیان و نرخ نامه مربوط در شیراز در حال بررسی است.
قاسم مقیمی یکشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری های صورت گرفته، خودروهای فرسوده از سیستم حمل متوفیان خارج شده و هم اکنون 60 خودروی حمل ونقل مجهز در این شهر فعالیت می کنند.
وی با اشاره به آیین نامه اجرایی فعالیت خودروهای متوفیان گفت: نرخ نامه این آیین نامه بررسی و تایید شد و با توجه به اینکه اداره بخش حمل متوفیان توسط بخش خصوصی صورت می گیرد با نظارت شهرداری براین بخش، ارائه‌ خدمات ، مطلوب تر خواهد شد.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.