جلیل حسنی شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در شیراز از اهتمام این خبرگزاری ملی برای راه اندازی دفتر خبری در لارستان قدردانی کرد و اخذ مجوز سازمان امور اداری و استخدامی در شرایط محدودیت توسعه تشکیلات دولت را حائز اهمیت بسیار دانست.
وی گفت: تاثیر اخبار و گزارش‌های ایرنا در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی. اقتصادی و اجتماعی کشور مشهود است.
معاون استاندار فارس گفت: بر این باور هستیم که تاسیس نمایندگی ایرنا در لارستان، ارتباط مردم و مسئولان را تقویت خواهد کرد و با تحلیل و بیان کارشناسی مسائل منطقه، زمینه ساز شتاب بخشی به توسعه جنوب فارس خواهد شد.
حسنی در ادامه به ظرفیتها و توانمندی های شهرستان لارستان اشاره کرد و گفت: با وجود منفک شدن برخی مناطق از لارستان و تشکبل شهرستانهای جدید طی دهه های گذشته، این شهرستان با دربرگیری 6 بخش و 9 شهر همچنان وسیع ترین شهرستان استان است.
فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه همزیستی مسالمت آمیز اهل تسنن و شیعیان این شهرستان، کم نظیر و مثال زدنی است، اظهار داشت: این شهرستان به واسطه فعالیت علمای برجسته، از خاستگاه های شکل گیری حکومت اسلامی در ایران محسوب می شود.
حسنی در ادامه فرهنگ نیک اندیشی مردم لارستان را ستود و گفت: سطح بالای مشارکت اجتماعی مردم این منطقه در فعالیتها و اهتمام به امور عام المنفعه از ویژگی های ممتاز لارستان تلقی می شود.
فرماندار ویژه لارستان همچنین با اشاره به موقعیت خاص این شهرستان در زمینه دسترسی به زیرساختهای حمل ونقل هوایی و دریایی و مجاورت با منابع انرژی گفت: با این وجود، اقتصاد لارستان انسان محور است و همت والای مردم عامل رشد وتوسعه منطقه بوده است.
سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخیرا با مجوز تاسیس دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهرستان لارستان استان فارس از محل جابجایی دفتر دیگری موافقت کرده است.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال 1313 تاکنون به طور مستمر فعالیت می کند و علاوه بر تهران، دفاتر متعددی در داخل و خارج دارد.
ایرنا اکنون در همه 31 مرکز استان و 23 شهرستان دیگر علاوه بر مراکز استانها، نمایندگی های فعال دارد.
پیش از این، دکتر سید ضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بازدید از مرکز شیراز با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان فارس بر ضرورت راه اندازی دفاتر خبری ایرنا در این استان تاکید کرده بود.
9254/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.