به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس در شیراز افزود: مدیران دستگاه های اجرایی این استان نیز باید از ظرفیت تهاتر در قانون بودجه به خوبی بهره گیرند.
وی، با اشاره به تاثیرگذاری بالای ظرفیت های تبصره 19و 18 قانون بودجه در مشارکت بخش خصوصی و واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی، بیان داشت: چنانچه تعدادی از پروژه ها از جذابیت لازم برای سرمایه گذاری برخوردار نباشند، مجموعه مدیریت استان آمادگی دارد از اختیارات قانونی برای جذاب کردن این طرح ها استفاده کند.
رحیمی گفت: بخشی نگری در اجرای پروژه های اینچنینی و بهره نگرفتن از توان بخش خصوصی، یک تفکر سنتی است که با شرایط امروز کشور مغایرت دارد.
استاندار فارس با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید و همچنین تببین بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: تحقق این موارد نباید فقط به درج در سربرگ های مکاتبه های اداری منتهی شود بلکه این راهبردها باید به عنوان سند بالا دستی، عملیاتی شود و از مشکلات مردم بکاهد.
رحیمی، مخاطرات و بلایای طبیعی را با توجه به موقعیت جغرافیایی فارس، تهدیدی برای این استان دانست و گفت: به همین دلیل، توجه به بازآفرینی بافت های فرسوده شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
او اضافه کرد: بر اساس مصوبه سال 97 ستاد بازآفرینی، هر یک از دستگاه های اجرایی استان مکلف شدند 30 درصد از اعتبارات خود را در بافت های فرسوده هزینه کنند که مجموعه راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری فارس باید این موضوع را رصد کنند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.