روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از جمال رازقی در دیدار هیات نمایندگان این اتاق با رئیس کل دادگستری فارس افزود: تولید، پاشنه آشیل اقتصاد کشور است که بدون توجه به آن اشتغال پایدار نیز شکل نخواهد گرفت.
او ادامه داد: هم اینک کشورمان در بحث رتبه کسب و کار جایگاه مناسبی در جهان ندارد و مطالعات نشان می دهد که اگر تنها یک شاخص یعنی شاخص لزوم 'ارایه گواهی عدم سوء پیشینه' از سیستم حذف شود، رتبه فضای کسب و کار ایران تا 27 پله ارتقا و بهبود می یابد.
وی، با اشاره به اینکه بر اساس قانون، اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه، وظیفه و ماموریت روان سازی کسب و کار در کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت: می کوشیم مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی را احصا کنیم و همراه با پیشنهادهای کاربردی و کارشناسی برای رفع موانع، به سران سه قوه ارایه دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: با هدف رفع مشکلات فعالان اقتصادی فارس، در دوره های مختلف، نشست های حقوقی اقتصادی در این استان برگزار شده و نشست ستاد اقتصاد مقاومتی نیز همچنان با حضور معاون دادگستری استان در اتاق بازرگانی برگزار می شود.
رازقی ادامه داد: افزون بر این، 2 کارگروه حمایت حقوقی و قضایی و حقوقی و پژوهشی برای بررسی پرونده های قضایی فعالان اقتصادی استان فعال هستند که خروجی بسیار مثبتی نیز داشته اند.
او گفت: تعداد پرونده های موجود در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت های اقتصادی استان بسیار زیاد است که ضرورت دارد روند رسیدگی به آنها شتاب بیشتری گیرد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تحریم کنندگان تولید ما را هدف قرار داده و فعالیت های خود را بر این اساس برنامه ریزی کرده اند اما ما در داخل کشور برای مقابله با این تحریم ها آنگونه که باید برنامه ریزی مناسبی نداشته ایم.

**از فعالان اقتصادی فارس حمایت می کنیم
رئیس کل دادگستری استان فارس هم گفت: نبض کشور از مسیر رشد اقتصادی و رونق تولید می گذرد، به همین سبب به موضوع حمایت از بخش اقتصاد و فعالان اقتصادی این استان توجه ویژه خواهیم کرد.
حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: از اولویت های ما در استان، رونق تولید به معنای واقعی و عملی و توجه به مباحث اقتصادی است.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی در فارس از هر اقدامی که به تولید این استان کمک کند، حمایت می کند.
او اظهار داشت: مجموعه دادگستری فارس برای حفظ و رونق تولید در کنار اتاق بازرگانی این استان خواهد بود و اتاق بازرگانی هم باید چگونگی حمایت دادگستری فارس از بخش صنعت و اقتصاد استان را تدوین کند و در اختیار ما قرار دهد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.