به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مهدی رنجبر افزود: سی‌امین دوره جشنواره تئاتر استانی به منزله مهم‌ترین رخداد تئاتری فارس با تمرکز بر اجراهای عمومی و با هدف ارتقای سطح کیفی آثار برگزار خواهد شد.
وی گفت: هنرمندان در این دوره از جشنواره باید نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار رونق تولید، آسیب های اجتماعی، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌‌های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و نیز توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و انسانی را در تولید آثار مدنظر قرار دهند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، توجه به تئاتر ایرانی به‌منظور توسعه فرهنگی و توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌های بومی نقاط مختلف استان را با هدف ایجاد صلح و امید و نشاط مهم ارزیابی کرد.
وی اظهار داشت: هنرمندان باید آثار خود را برای شرکت در بخش صحنه‌ای و رقابتی و نیز بخش خیابانی و غیر رقابتی این جشنواره تا ١5 شهریور ٩٨ تولید و به اجرای عمومی در آورند.
رنجبر با بیان این که تعداد نمایش های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره برمبنای تصمیم شورای سیاست گذاری جشنواره خواهد بود، گفت: بازبینی مرحله اول در اول مهرماه جاری تا ١٥ مهرماه، بازبینی دوم از ٢٥ مهرماه تا ٨ آبانماه و اعلام اسامی برگزیدگان مرحله نهایی نیز ١٥ آبان ماه ٩٨ خواهد بود؛ همچنین جشنواره از ٢١ لغایت ٢٤ آبان‌ماه ٩٨ در شیراز برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بنابر تشخیص هیات داوران، حداکثر دو اثر نمایشی به عنوان منتخب جشنواره استانی به اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شود.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.