به گزارش ایرنا حیدر اسکندرپور، سه شنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: در محله سعدی با 2 مشکل شهرسازی و فنی مواجه هستیم به صورتی که در اغلب ساخت و سازهای این محله اصول فنی رعایت نشده است.
وی بیان کرد: مجموعه شهرداری شیراز در جریان سیل روزهای پنجم و ششم فروردین 98 تلاش بسیاری کرد تا آثار سیل را در همان روزهای نخست از سیمای شهر پاک کند تا شهر هر چه زودتر به حالت عادی خود باز گردد.
اسکندرپور ادامه داد: پس از وقوع سیل با برخی اظهار نظرهای زود هنگام و غیر کارشناسی، خسارت معنوی بسیاری بر شهرداری شیراز وارد شد اما من به عنوان شهردار شیراز ترجیح دادم در 2 هفته اول اظهار نظری نداشته باشم و به جای اظهار نظر غیر کارشناسی با کار و تلاش، شهرمان و زندگی مردم خسارت دیده را به حالت اول برگردانیم.
وقوع سیل در پنجم و ششم فروردین ماه 98 در شیراز، جان 21 نفر را گرفت و 164 نفر را مصدوم کرد، افزون بر این بسیاری از افراد در این سیل منازل خود را در محله سعدی و زمین های پایین دست سیل از دست دادند و به تعدادی از خودروها آسیب وارد شد.

**رضایت مردم، شرط انتصاب مدیران شهرداری است
شهردار شیراز در بخش دیگری از مطالب خود بر دفاع از حقوق شهروندان و تاثیرگذاری رضایتمندی مردم در انتصاب مدیران سازمان ها و اداره های زیرمجموعه این شهرداری تاکید و بیان کرد: بر رعایت حقوق مردم اصرار دارم و هرگز راضی به تضییع حق شهروندان نخواهم بود.
اسکندرپور اظهار داشت: شهرداری، ویترین دولت و حاکمیت است، نوع عملکرد این دستگاه در میزان رضایتمندی مردم از حاکمیت تاثیر دارد از این رو میزان رضایتمندی مردم را باید ملاک عمل قرار داد.
شهردار شیراز افزود: از سال 98 میزان رضایتمندی مردم در انتصاب و جا به جایی مدیران شهرداری تاثیر خواهد داشت و نظر مردم را ملاک عمل خود قرار خواهیم داد.
وی، حفظ منافع شهر و حقوق شهروندان را جز اولویت های این نهاد دانست و گفت: با سرمایه گذاری در شهر موافق، اما با رانت مخالفیم و شخصا حاضر نیستم سندی را امضا کنم که رانتی برای یک مجموعه به ارمغان بیاورد.
شهردار شیراز ادامه داد: سرمایه اجتماعی نظام، اعتماد مردم است و در مجموعه شهرداری می کوشیم که این سرمایه را بهبود ببخشیم.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.