به گزارش ایرنا، روح الله منوچهری سه شنبه 24 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران ابراز داشت: نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی 12 کتاب در حوزه های کودک، نوجوان و بزرگسال، آغاز به کار کرده است.
وی افزود: 305 بسته از کتاب های جشنواره رضوی در کتابخانه های عمومی فارس و دستگاه های مشارکت کننده توزیع شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با بیان اینکه نسخه الکترونیک تمام آثار برای استفاده علاقه مندان در سایت جشنواره نیز بارگذاری شده است، اضافه کرد: منابع بخش کودک این جشنواره نیز در فارس گویاسازی شده است؛ همچنین بخش هایی از یک کتاب کودک برای استفاده کودکان ناشنوا، به شیوه کتاب های مخصوص ناشنوایان در استان تولید شده است که به زودی در اختیار کتابخانه های سراسر کشور قرار خواهد گرفت.
منوچهری گفت: در این دوره، منابع منتخب مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی(ع) با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد(ع) معرفی شده است.
وی ادامه داد: کتاب‌های «امام رضا(ع)» نوشته زهرا عبدی، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده، «فاطمه و فاطمه» نوشته محمد مهاجرانی و «هشت قصه از امام جواد(ع)» نوشته حسین فتاحی در بخش کودک و سه کتاب «راز آن بوی شگفت»» نوشته فریبا کلهر، «با کبوترهای گنبد» نوشته احمد میرزاده و «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌ السلام» نوشته مجید ملامحمدی در بخش نوجوان انتخاب شده است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس ابراز داشت: همچنین پنج کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا(ع)» نوشته علی جانفزا، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع ، «درّ عصمت» نوشته علی اشرف عبدی، «زندگانی حضرت احمدبن موسی(ع) شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری و «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد(ع)» نوشته جواد محدثی در بخش بزرگسال، منابع معرفی شده برای این مسابقه هستند.
نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از ابتدای اردیبهشت آغاز شده و مهلت شرکت در این جشنواره 28 خردادماه 1398 تعیین شده است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.