صابر سهرابی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ماه مبارک رمضان را فرصتی برای توجه به آداب و فرهنگ قرب الهی خواند و گفت: حوزه فرهنگ، ادب و هنر فارس در همین راستا برنامه های فرهنگی متنوع و مختلفی را برای روزه داران در نظر گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: جریان سازی فرهنگ روزه و روزه داری انسان را آرام آرام به روزه دل می رساند که به معنای آن است که غیر خدا را در آن وارد نکند و تمام توجه انسان به ذات باری تعالی باشد و بداند که تنها قلب انسان مؤمن است که ظرفیت چنین پاداشی را دارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس درخصوص برنامه های فرهنگی این ماه اظهار داشت: این اداره کل با همکاری مؤسسه بیت الأحزان حضرت زهرا (س) جشن حلول ماه رمضان و تجلیل از مربیان قرآن مؤسسات را در شهرستان ها برگزار می کند.
سهرابی با اشاره به اینکه برنامه هایی نیز با همکاری مؤسسه و اداره کل اوقاف و امور خیریه محفل انس با قرآن را مساجد و سایر نهادهای فرهنگی و مذهبی برگزار می شود، ادامه داد: افزون بر این، دیدارهایی با خانوده های قرآنی شهر شیراز و شهدای قرآنی تدارک دیده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب های قرآنی و آثار هنری با محوریت قرآن و اهل بیت در پایانه های مترو از دیگر برنامه های این ماه مبارک در شیراز است.
وی افزود: بداهه نویسی خوشنویسی، برپایی نمایشگاه های خوشنویسی، تجلیل از استادان پیشکسوت در حوزه خوشنویسی قرآنی، مشق شب قدر و جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز از دیگر برنامه های ماه رمضان خواهد بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ابراز داشت: تفسیر سوره فرقان توسط آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، تجلیل از کاتبان وحی استان فارس و رونمایی از کتاب هایی با موضوعات قرآنی و تجلیل از نویسندگان و ناشران قرآنی که مورد توجه فرهنگ وران است، در ماه رمضان پیگیری می شود.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.