معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: با موفقیت ارزیابان بین‌المللی شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی در دنیا مطرح می‌شود.

به گزارش ایلنا، پویا محمودیان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت اتریشی در شیراز گفت: هم‌اینک پرونده جهانی شدن شیراز از نظر صنایع‌دستی برای ارسال به شورای‌جهانی صنایع دستی در حال آماده شدن است گفت: 

وی ادامه داد:  این یعنی آن ظرفیت بی‌پایان کشورمان در زمینه هنر و سرمایه‌های هنری و خالقان و استادان این هنر که جایگزین ندارند.

محمودیان با اشاره به اینکه ایران به‌عنوان سومین کشور تولید کننده صنایع دستی از لحاظ تنوع و اولین کشور از لحاظ ثبت شهرها و روستاهای جهانی است، بیان کرد:  امروزه توجه بسیاری از فعالان حوزه هنر و صنایع دستی را به خود جلب کرده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطر نشان کرد: کشور ایران در مجموع با ثبت هشت شهر و 2 روستا که 2 شهر و یک روستای آن سال گذشته به ثبت رسید، در سکوی نخست جهان در زمینه ثبت شهرها و روستاهای جهانی در زمینه صنایع دستی قرار دارد.

به گفته وی  امروزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان در اقتصاد هنر و صنایع خلاق از جایگاه ویژه ای در جهان برخوردار است.

محمودیان تصریح کرد:  صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در خارج از کشور و فروش آنلاین صنایع دستی، مبادی هستند که از طریق آن صنایع دستی کشورمان در اختیار علاقمندان به صنایع دستی ایران قرار می‌گیرد.

وی افزود: حوزه گردشگری و صنایع دستی ایران از حوزه‌ای بسیار با ظرفیت از لحاظ سرمایه‌گذاری است و ما نیز آماده همکاری و حمایت از هرگونه سرمایه گذاران در این زمینه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.