به گزارش ایرنا شرکت کنندگان در این راهپیمایی که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز (بیستم اردیبهشت) برگزار شد، ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، حمایت کامل خود را از موضع گیری رئیس جمهوری و بیانیه شورایعالی امنیت ملی در مورد برجام اعلام کردند.
در پایان این راهپیمایی بیانیه ای در پنج بند قرائت شد که از سوی راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، هجدهم اردیبهشت 98 که مصادف با خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018 میلادی بود در واکنش به این اقدام آمریکا و بازگرداندن تحریم‌ها، دو گام نخست ایران شامل 'توقف فروش اورانیوم غنی‌سازی شده و آب‌ سنگین برای 60 روز' را به اعضای برجام اعلام کرد.
وی افزود: اگر اروپایی‌ها در این مدت به جبران بپردازند ما نیز به شرایط امروز برمی‌گردیم، در غیر این صورت، 2 اقدام دیگر را در پیش می‌گیریم.
این اولتیماتوم ایران به دیگر اعضای برجام، با دعوت سفیران کشورهای آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به وزارت امور خارجه و تسلیم نامه رئیس‌جمهوری از سوی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آن‌ها، صورت گرفت.
همچنین شورایعالی امنیت ملی در روز یاد شده در بیانیه ای به کشورهای باقی مانده در برجام 60 روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را عملیاتی کنند.
در این بیانیه عنوان شده است: چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تامین کنند، در مرحله بعدی جمهوری اسلامی ایران رعایت محدودیت های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.