صمد رنجبری، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع گوشت منجمد به قیمت هر کیلو 315 هزار ریال از نوزدهم اردیبهشت 98 در شیراز و سایر شهرستان های استان فارس آغاز شده و هیچ محدودیتی در عرضه این محصول پروتئینی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: همچنین مرغ منجمد نیز به بهای هر کیلو 105 هزار ریال عرضه می شود اما به دلیل اینکه تقاضا در بازار، تعیین کننده میزان عرضه است از این رو تا پایان این طرح نمی توان رقم دقیقی از میزان عرضه این 2 محصول پروتئینی اعلام کرد.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مورد سایر محصولات طرح تنظیم بازار گفت: برنج و شکر از سوی شرکت غله در بازار در حال توزیع است و تمام محصولاتی که در طرح تنظیم بازار توزیع آنها آغاز شده است تا پایان ماه مبارک رمضان توسط واحد های بزرگ فروشگاهی و تعاونی ها عرضه می شوند.
رنجبری ادامه داد: کالا به مقدار مورد نیاز در انبارهای این استان ذخیره شده تا پاسخگوی نیاز مردم در مقاطع مختلف زمانی باشد لیکن تقاضا برای کالا معیار اصلی میزان عرضه در جامعه است.
وی اظهار داشت: بیشتر کالاهای مورد نیاز مردم در جامعه وجود دارد و چنانچه کالایی ضروری، تقاضا برای آن زیاد باشد حتما مقدمات لازم انجام می شود تا آن کالا از طریق طرح تنظیم بازار در اختیار مردم قرار گیرد.
رنجبری، با بیان اینکه در طرح تنظیم بازار تنها مایحتاج مردم عرضه شده است، گفت: در این طرح کالاهایی عرضه شده است که نیاز بازار باشد و کالاهایی که در جامعه وجود دارند عرضه نمی شوند.
او اضافه کرد: به عنوان نمونه، محصولاتی نظیر خرما و پیاز که به میزان کافی در جامعه وجود دارد از طریق طرح تنظیم بازار عرضه نمی شوند.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: کارشناسان این سازمان بر روند تولید محصولات کشاورزی نظارت دارند و محصولاتی که مایحتاج مردم است در زمان مناسب به بازار عرضه می شود.
ع.پ / 6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.