به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین در قالب این مصوبه که چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شیراز به تصویب اعضای این نهاد رسید، به شهرداری نیز برای جانمایی و احداث ایستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی دوچرخه های هوشمند مجوز داده شده است.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: قرارداد مربوط به تهیه و تامین دوچرخه های هوشمند بین شهرداری و شرکت پاک چرخ ایرانیان منعقد می شود.
سینا بنی زمانی افزود: مدت این قرارداد پنج سال و بر اساس آن سرمایه گذار متعهد است، سیستم دوچرخه هوشمند اشتراکی را ایجاد و به بهره برداری برساند.
وی بیان کرد: این تنها شرکتی در کشور است که در این امر قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و هم اکنون این سیستم در شهر تهران در حال بهره برداری است.
بنی زمانی ادامه داد: مبلغ ودیعه پرداختی شهروندان برای استفاده از این نوع دوچرخه، یک میلیون و 590 هزار ریال است که از این رقم یک میلیون و 390 هزار ریال به عنوان کمک هزینه شهرداری محاسبه شده و در واقع شهروندان تنها 200 هزار ریال برای آن پرداخت می کنند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: هزینه هر سفر نیم ساعته در سال اول قرارداد، 15هزار ریال است و این هزینه در سال های بعد متناسب با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز تعیین خواهد شد.

**دسترسی آسان از ویژگی های دوچرخه های هوشمند است
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان کرد: دوچرخه اشتراکی نسل چهارم برای نخستین بار در کشور در تهران به بهره‌برداری رسیده و این دوچرخه ها قابلیت این را دارند که درصورت پارک دوچرخه در هرنقطه‌ای از شهر، شهروندان دیگر در صورت نیاز می‌توانند با استفاده از نرم افزار مربوطه از خدمات دوچرخه استفاده کنند.
نواب قائدی افزود: رفع محدودیت‌های دوچرخه‌های معمولی و دستیابی آسان به دوچرخه از ویژگی‌های این طرح است.
وی، با اشاره به پرداخت کمک هزینه یک میلیون و 390 هزار ریالی به عنوان ودیعه استفاده از دوچرخه از سوی شهرداری شیراز، افزود: امیدواریم با این اقدام، تغییر مناسبی در حوزه‌ حمل و نقل این کلانشهر صورت گیرد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.