به گزارش ایرنا طاهره بی‌نیاز، چهارشنبه در همایش تجلیل از بانوان فرهنگی سرپرست خانوار و بانوان شاغل در اداره آموزش و پرورش خفر از توابع شهرستان جهرم افزود: با توجه به کاهش شمار مشاوران در مدارس و نیاز دانش‌آموزان به مشاوره‌های روانشناسانه، در قالب این طرح سعی شده با برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه مهارت‌های ارتباطی و مشاوره‌ای، مربیان پرورشی را برای پاسخگویی به نیاز‌های مختلف دانش‌آموزان توانمند کنیم.
وی اظهار داشت: به دلیل نقش چندگانه بانوان شاغل در اجتماع و خانواده، ارزش و اهمیت نقش ارزنده و کاربردی زنان در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست.
بی نیاز ادامه داد: به همین سبب، توانمندسازی بانوان فرهنگی از اهداف مهم امور بانوان آموزش و پرورش است و این حوزه، فعالیت‌های خود را با همین محوریت برنامه‌ریزی کرده است.
مشاور امور بانوان مدیر کل آموزش و پرورش فارس، بیان کرد: علاوه بر این، ارتقای سلامت بهداشتی، جسمی، روانی و آموزش سواد زندگی در زمره طرح‌هایی است که برای دانش ‌آموزان مناطق محروم و آسیب‌پذیر اجرایی شده ‌است.
بی‌نیاز افزود: همچنین با رویکرد تحکیم بنیان خانواده، طرح آموزش حقوق و تکالیف شهروندی را برای آشنایی اولیا و دانش‌آموزان با حقوق مدنی خود و اینکه جامعه چه حقوقی را برای آنها در نظر گرفته و آنان نیز چه تکلیفی در مقابل جامعه بر عهده دارند در مدارس برخی از نقاط استان فارس اجرا کرده‌ایم.
وی گفت: در بخش دانش‌آموزان و اولیا، آنچه به عنوان جامعه هدف از سوی حوزه امور بانوان وزارت آموزش و پرورش برای فارس تعریف شده، 2هزار نفر است، در حالی که ما در تمام طرح‌های خود بیش از 10هزار نفر را زیر پوشش داریم.
بی نیاز بیان کرد: در بخش اولیا با هم افزایی بین دستگاهی و برگزاری طرح‌های مختلف در زمینه توانمندسازی اولیا و خانواده‌ها، بسیاری از آنها از این طرح برخوردار شده اند و این امر مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.
مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه وزارت آموزش و پرورش در مورد تخصیص 2 ساعت در هفته برای ورزش کارکنان با اولویت زنان فرهنگی در سال 98، گفت: این استان در اجرای این طرح و قبل از ابلاغ این مصوبه، پیشگام بوده و با تخصیص فضای ورزشی مناسب در آموزش و پرورش و تجهیز آن به پیشرفته‌ترین لوازم ورزشی، زمینه ورزش بانوان در اداره ها را فراهم کرده است.
به گفته وی، هم اینک بیش از 800 هزار دانش‌آموز در استان فارس به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد حدود 460 هزار نفر آنها دختر هستند.
در ادامه این همایش، از بانوان سرپرست خانوار و شاعل در اداره آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.