حسین دبیری، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عملیات سمپاشی برای 18 هکتار از اراضی شهرستان لارستان، 10هکتار اراضی شهرستان زرین دشت و 65 هکتار از مزارع سایر شهرستان های فارس که احتمال آسیب رساندن این آفت به محصولات کشاورزی آنها وجود دارد، صورت گرفته است.
وی بیان داشت: ملخ های صحرایی (دریایی) تا کنون به مزارع استان فارس خسارتی وارد نکرده اند اما مقابله با این آفت همچنان در این استان ادامه دارد.
دبیری، با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: رئیس این سازمان در این نشست در مورد استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های فارس برای مقابله با این آفت کشاورزی تاکید کرد.
او اظهار داشت: افزون بر فارس، استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با ملخ صحرایی مواجه هستند و با آن مقابله می کنند و بنا به اعلام سازمان حفظ نباتات کشور تا کنون بیش از 145 هزار هکتار از اراضی استان های یاد شده برای مقابله با ملخ های صحرایی سمپاشی شده است.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری و شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد در 250 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده اند.
ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها حدودا به 15سانتی‌متر می رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می آیند.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.