به گزارش ایرنا، این آیین شامگاه یکشنبه شاعران شیرازی و تنی چند از شعرای ملی شعرهایی در وصف شیراز و اشعار منتخب خواندند.
از جمله شاعرانی که در این مراسم حضور داشتند می توان به محمد علی بهمنی ، عبدالجبار کاکایی و گروس عبدالملکیان اشاره کرد.

**برگزاری شب شعر شیراز هر ساله در روز شیراز
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز که متولی این برنامه بود گفت: یکی از برنامه هایی که به دنبال آن هستیم تا هر ساله در روز شیراز برگزار شود مراسم شب شعر شیراز با حضور شاعرانی از اقصی نقاط کشور است.
ابراهیم گشتاسبی راد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اشعاری که در آیین شب شعر شیراز خوانده می شود اشعاری با موضوعات آزاد است اضافه کرد: اگر آیین شب شعر شیراز به صورت سالانه تدوین و اجرایی شود شاعرانی که در این آیین حضور پیدا می کنند اشعاری در وصف شیراز ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: در هفته شیراز سعی شد تا لهجه شیرازی و اشعاری که در این سبک گفتاری سروده شده است در جشنواره ای مجزا خوانش شود و مراسمی که شنبه چهاردهم اردیبهشت برگزار شد و اشعاری که در این مراسم خوانش شد اشعاری شیرازی و با لهجه شیرازی بود.
گشتاسبی معتقد است که هفته شیرازی فرصتی مناسب برای ارائه ظرفیت ها و پتانسیل های شیراز در ادبیات مدرن است تا بتوان در کنار ادبیات کلاسیک، جایگاه فارس را در ادبیات مدرن نیز ارتقا بخشید.
او بیان کرد: نخسین شب شعر شیراز همزمان با پانزدهم اردیبهشت ماه در باغ جهان نما برگزار شد و یکی از اهدافی که این جشنواره دنبال می کند پاسداشت فعالیت های مفاخر ادبیات استان است.
در نخستین شب شعر شیراز از فعالیت های دکتر محمود طاووسی به پاس بیش از پنج دهه فعالیت ادبی تقدیر شد.
محمود طاووسی که 16 بهمن سال 1316 در همدان به دنیا آمد زبان‌ شناس و پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی است که سال ها در بخش زبان و ادبیات دانشگاه شیراز به فعالیت پرداخته است.
وی مولف 17 عنوان کتاب در زمینه ادبیات است که از جمله مهم ترین این کتاب ها می توان به تصحیح کتاب تذکره مرات الفصاحه، دیوان وصال شیرازی، تذکره شعاعیه، دیوان نثار شیرازی و عشره کامله اثری از وقار شیرازی اشاره کرد.
ع.پ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.