به گزارش ایرنا، غلامرضا محمدی پنجشنبه 12اردیبهشت ماه در سومین آیین نکوداشت مقام والای مادر در شیراز خود را روستازاده ای معرفی کرد که در چادر عشایر از دامن مادر زحمتکشی که به او درس ایثار و محبت می داد،‌ پرورده شده است.
وی با بیان اینکه مقام و جایگاه مادر را نمی توان در یک زمان یا یک مکان محبوس کرد، افزود:بنا به تجربه بازدید از خانه سالمندان دریافتم چشم‌انتظاری مادران برای فرزندان بسیار دشوار است و تصمیم گرفتم کاری برای همه مادران دنیا انجام دهم.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی مادر گفت:این بنیاد در 11 مهر 1393 با اهدافی مشخص و منشوری تدوین شده، تأسیس شد.
محمدی بیان کرد:مادر همیشه زنده است و هیچ دعایی گیراتر از دعای مادر نیست. احترام به والدین فرهنگ نیکوی ماست و آموزه‌های دینی ماست؛ همانگونه که پیامبر اسلام فرمود بهشت زیر پای همه مادران است، همه مادران کره خاکی عزیز و محترم هستند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی مادر عنوان کرد: در حال حاضر بنیاد مادر ضمن احترام به جایگاه و مقام مادر با دانشگاه‌های کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده است؛‌ بنابراین اولین کنفرانس علمی در دانشگاه شیراز، دومین آن در دانشگاه تهران، سومی در دانشگاه فردوسی مشهد و چهارمین آن در سال آینده دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
در این مراسم از مادران نمونه شیراز تجلیل شد؛ بدین ترتیب فاطمه جوکاری، کارشناسی ارشد شیمی تجزیه و دبیر شیمی، روح انگیز ستوده همسر مرحوم سید محمد مصباحی از چهره‌های فرهنگی ماندگار، پروفسور افسانه صفوی فوق دکترای شیمی از دانشگاه لیدز انگلستان و دانشمند برتر جهان در سال 2012 و نیز برنده جایزه آکادمی جهانی مدال لکچر در سال 2018 تجلیل شدند.
سیده زهرا فال اسیری فرزند آیت الله سید محی الدین فال اسیری و همسر آیت الله سید محمدمهدی دستغیب تولیت سابق حرم مطهر احمدی و محمدی،فاطمه فرامرزی سرپرست خانوار که با تلاش و جدیت فرزندانی موفق تربیت کرد، حمیده کمالی مدیر موسسه اجتماعی، فریبا کیانی از چهره‌های نامدار اجتماعی، سهیلا محبی کارشناسی ارشد مهندسی علوم و صنایع غذایی و مشاور اقتصادی-اجتماعی امور بانوان و خانواده استانداری فارس، بهیه نام آور جهرمی متخصص زنان و مامایی و مدرس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فاطمه بکتی پزشک، مینو هنرور هنرمند و سرپرست خانوار باعنوان مادران نمونه این دوره شیراز شناخته شدند.
بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال 1393 در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است.
این بنیاد، یک نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به‌ صورت غیر دولتی فعالیت و اهداف هفت گانه ای را دنبال می کند.
ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌ آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده آل، پُر رنگ کردن مسئولیت‌های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است.
همچنین ایجاد مراکز مشاوره برای مادران، فراهم‌ آوردن زمینه آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و نیز انتخاب مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت در هر 2 سال یک بار از جمله اهداف این بنیاد است.
این بنیاد، تا کنون در 74 کشور جهان نیز به ثبت رسیده است.
سومین آیین نکوداشت مقام والای مادر در شیراز از مجموعه برنامه های بنیاد بین المللی مادر پنجشنبه 12اردیبهشت ماه در هتل بزرگ شیراز برگزار شد.
این مراسم با حضور مدیران کل امور بانوان و خانواده و اجتماعی استانداری های سراسر کشور و مقامات رسمی کشوری و استانی برگزار شد.
مشاور فرهنگی بنیاد بین‌المللی مادر این آیین را زاده سرزمینی دانست که در آن همگان با رسالتی جهانی با هر کیش و آیین برای تعالی جامعه کوشیده اند.
زهرا افتخاری با بیان اینکه بنیاد مادر سر آن دارد به یاد بیاورد اصل و اساس خانواده مادر است، افزود: فرزندان در چنین خانواده ای ریشه عشق به مادر را در دل و جانشان می‌کارند و لحظه به لحظه تیمارش می کنند.
مشاور فرهنگی بنیاد بین‌المللی مادر برخورداری از چشم انداز صدساله، تحول خواهی، توسعه نگری و آشنایی 72 کشور با بنیاد بین المللی مادر را به منزله نگاه خلاقانه بنیانگذار این بنیاد ستود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ابراز داشت: اعتقاد بنیاد بین‌المللی مادر بر این است که نام مادر در هر کجای دنیا در میان هر قوم و نژادی با هر آداب و آیینی جاری باشد، سرشار از شور و حرارت و مهر و الفت است.
همچنین مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در این آیین گفت: مادر واژه ای است که با هر زبانی، آیین، دین، قوم و نژادی می‌توانیم از آن برداشتی مشترک داشته باشیم.
فریبا نظری پورکیایی بیان کرد: همگی تصویر ذهنی مشترکی از انسانی به نام مادر داریم.

** نام مادر پرغرورترین افراد را به تعظیم وا می دارد
استاندار فارس نیز در این برنامه مادر را واژه ای دانست که با بیان آن پرغرورترین افراد را به تعظیم وامی دارد.
عنایت الله رحیمی ابراز داشت: مفهوم انسانیت، نوع‌دوستی، ایثار، عشق ورزیدن و گفتار و رفتار نیک را از مادر آموخته ایم و هنوز آوای لالایی و قصه های جذاب و پر غصه های او را به یاد می آوریم.
وی با بیان اینکه دیدار مادر انرژی، امید و شادابی را به زندگی باز می‌گرداند، گفت: ما می‌توانیم مادر را آیینه هستی خود بدانیم؛ چراکه او ستون، سر پناه و تکیه گاه است.
استاندار فارس افزود: نقش معنوی، تربیتی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مادر بی‌بدیل است و قوام و دوام یک خانواده را استمرار می‌بخشد.
در ادامه این مراسم رویا سادات مدنی معاون دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور، لیلا آژیر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، شهلا تاجفر مدیرکل سابق دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، سیده معصومه دستغیب مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس و اشکان کاظمیرماندار کوار حامی بنیاد مادر با عنوان مدیران نمونه حامی بنیاد مادر تقدیر شدند.
همچنین نخستین تندیس طلایی فرزند شایسته بنیاد مادر نیز به مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده رسید.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.