غلامحسین ولدی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پاسخ به درخواست های مردمی مبنی بر گسترش خدمات ریلی مسافری در استان فارس، یک رام قطار جدید VIP مربوط به شرکت قطارهای مسافری رجا با نام تجاری' 4 تخته سپهر' از هجدهم اردیبهشت ماه به ناوگان ریلی فارس افزوده می شود و بدین ترتیب امکان سفر روزانه از شیراز به مشهد و بلعکس برای مسافران فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: واگن های ویژه قطار سپهر در بین قطارهای شرکت رجا کیفیت خوبی دارد، واگن های این قطار در کلاس A تعریف می شوند و از امنیت و آسایش بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: با افزوده شدن این قطار به ناوگان حمل و نقل ریلی فارس، حرکت قطارهای شیراز - مشهد که قبل از این به صورت یک روز در میان بود روزانه می شود و این بدین معنی است که یک روز قطار 4 تخته پلور سبز رجا و یک روز قطار 4تخته ویژه سپهر به مقصد مشهد و بالعکس به مسافران خدمت رسانی می کنند.
مدیرکل راه آهن فارس اظهار داشت: ساعت حرکت قطار از شیراز به سمت مشهد 14:10 و از مشهد به سمت شیراز ساعت 8:45 است.
ولدی، در مورد افزایش قیمت بلیت قطارهای شیراز - مشهد، گفت: در سال جدید بهای بلیت مسیر یاد شده افزایش نیافته و همانند قبل، قیمت بلیت به صورت شناور و بسته به ایام و فصول سال ممکن است تغییرات (کاهش یا افزایش) داشته باشد.
وی، همچنین به افزایش یک رام قطار چهار تخته البرز در مسیر شیراز - تهران اشاره و بیان کرد: قطار البرز با ظرفیت 360 نفر به ‌صورت یک روز در میان و در ساعت 19:10 از شیراز به سمت تهران حرکت می کند.
مدیر کل راه آهن استان فارس افزود: قطارهای البرز در مسیر شیراز – تهران و بالعکس در کنار قطارهای رجا و نورالرضا در این مسیر قرار گرفته است که ساعت حرکت قطار نورالرضا و رجا از شیراز به سمت تهران 17:15 و از تهران به سمت شیراز ساعت 16:10 است.
ولدی، همچنین در باره انجام سفر با قطار ویژه تورهای گروهی اعلام آمادگی کرد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده، سازمان های دولتی، غیر دولتی، شرکت های خصوصی و سازمان های مردم نهاد در صورتی که به تهیه بلیت های گروهی تمایل داشته باشند می توانند با مراجعه به نمایندگی شرکت رجا مستقر در ایستگاه راه آهن شیراز یا مکاتبه با این اداره کل از خدمات ریلی و تخفیف مناسب برای پرسنل خود استفاده کنند.
مدیرکل راه آهن استان فارس تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ایجاد و استمرار قطارهای برنامه ای مسافری در سراسر کشور منوط به استقبال مردم و افزایش ضریب اشغال قطار است به همین سبب در صورت عدم دستیابی به این مهم، حذف قطار محتمل خواهد بود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.