عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس بعد از کسب رای و ورود به بهارستان دیگر احوال کارگران را نمی پرسند ادامه داد: امیدواریم شرایط به گونه ای نباشد که نمایندگان استان در مجلس چند ماه دیگر برای جذب رای پیش ما نیاند و بگویند که از خانواده کارگران هستند.

به گزارش ایلنا مهرزاد مویدی در گردهمایی کارگران شیراز  گفت : با توجه به اینکه کارگران حق بیمه های خود را در بانک رفاه واریز می کنند اما این بانک به هیچ وجه حاضر نیست وام سه میلیون تومانی را به آن ها بپردازد این در حالیست که کارگران در صورت اخذ وام از این بانک باید حداقل سه الی چهار ضامن معرفی کنند.

وی خواستار کنار گذاشتن رفتار دوگانه دولت نسبت به کارگران و کارمندان شد و افزود: دولت باید امکانات رفاهی را به تمام اقشار جامعه علی الخصوص کارگان اختصاص دهند بطوریکه در حال حاضر کارگران از امکانات رفاهی دولت بهره مند نیستند.

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه از نمایندگان مجلس انتظار داریم که به قوانینی که توسط خودشان در مجلس وضع می شود احترام بگذارند ادامه داد: با توجه به اینکه حقوق بازنشستگان را در سمت های دولتی توسط موکلان مردم ممنوع شد اما متاسفانه شاهدیم که تبصره هایی در کنار این قوانین ایجاد شده است.

مویدی با بیان اینکه نباید در شرکت هایی که رنگ لباس کارکنانشان با کارگرانشان متفاوت است انتظار بهبود و توسعه داشته باشیم تصریح کرد: از نمایندگان مردم در مجلس تقاضا داریم که دست واسطه ها و دلالان را از تولید کوتاه کنید.

وی با اشاره به اینکه سر سفره تامین اجتماعی مهمان ناخوانده نیاورید ادامه داد: سرمایه تامین اجتماعی به کارگران تعلق دارد به‌طوری که این مهم بزرگترین خیانت به کارگران است.

عضو شورای عالی کار با انتقاد از نبود کارگران در انتخاب سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه سه نماینده کارگران  و چند تا وزیر و نمایندگان مجلس در شورای عالی تامین اجتماعی حضور دارند بنابراین تعداد اندک نماینده کارگران در این شورا حضور دارند که این مصداق ظلم به جامعه کارگری است.

مویدی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه قند فسا در حال نابودی است تصریح کرد: این در حالی ست که نمایندگان استان در مجلس به جای حل و رفع مشکلات کارخانه ها به مسایل حاشیه ای پرداختند.

عضو شورای عالی کار استان با اشاره به اینکه 70 کارخانه فارس در خط قرمز قرار دارند ادامه داد: در جهت بهبود این وضعیت نیاز است که نمایندگان در کنار استاندار اقداماتی انجام دهند که شاهد بهبود شرایط این کارخانه ها باشیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.