مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا در روز چهارشنبه (یازدهم اردیبهشت) در مناطق مختلف از کلانشهر شیراز از جمله زیباشهر، میدان احسان، بولوار سرداران و بولوار امیرکبیر حاکی از آن است که در پی انتشار این شایعه، شمار زیادی از شهروندان شیرازی برای پر کردن باک بنزین خودروهای خود به جایگاه های سوختگیری این مناطق و دیگر خیابان های این شهر مراجعه کرده اند.
اگر چه هنوز از سوی مراجع قانونی و رسمی کشور خبری در مورد سهمیه بندی بنزین انتشار نیافته اما طرح این مطلب در فضای مجازی که قرار است ' به سال های دریافت سوخت در ازای کارت بازگردیم' باعث شده که عده ای به شایعات بیشتر اقبال نشان دهند و بدون اطمینان داشتن به اصل موضوع، دنباله رو حرکتی در حد شایعه باشند.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نیز امروز (چهارشنبه) در گفت و گویی که با خبرنگار اقتصادی ایرنا انجام داد نیز اعلام کرد: پنجشنبه (دوازدهم اردیبهشت ماه) زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیست.
زیبا اسماعیلی تاکید کرد: مردم به شایعه ها و فضاسازی ها، به ویژه در فضای مجازی توجه نکنند.
وی با تاکید بر اینکه، اخبار منتشر شده در باره نرخ بنزین و جزییات سهمیه بندی آن در رسانه ها صحت ندارد و صرفا گمانه زنی رسانه هاست.
امیر بنی کریمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران منطقه فارس نیز چهارشنبه بیان کرد: موضوع سهمیه بندی بنزین شایعه ای بیش نیست و مردم نباید تا قبل از اعلام موضوع از طریق منابع رسمی به این مسایل توجه کنند.
به گزارش ایرنا، برخی رسانه ها در روزهای اخیر اقدام به شایعه سازی در مورد سهمیه بندی بنزین کرده اند.
هم اینک بنزین معمولی لیتری 10 هزار ریال عرضه می شود.
9387 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.